مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / با ورود سامانه بارشی جدید کدام استان‌ها بارانی می‌شود؟ –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازانباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از اوایل وقت امروز (۲۹ آبان) در مناطق صنعتی و پرجمعیت و ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور از بعدازظهر خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: از بعدازظهر امروز (۲۹ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بخش‌هایی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و لرستان بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: یکشنبه (۳۰ آبان ماه) بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (اول آذرماه) گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز فعالیت خواهد داشت و در سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان سه شنبه (۲ آذرماه) در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود. اوایل وقت چهارشنبه (۳ آذرماه) سامانه بارشی از شرق کشور خارج خواهد شد. در این روز، برای سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید  احتمال ورود به پیک ششم کرونا تا بهمن ماه / نگران گروه زیر ۱۲ سال هستیم

وی ادامه داد: شنبه تا دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه تا اول آذرماه) غرب خلیج فارس و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲ و ۳ آذرماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ آبان ماه) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (اول  آذرماه) نیمه‌ابری تا ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با  دمای ۸  و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *