مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / هشدار درباره بارش‌های سیل‌آسا در ۹ استان و کاهش ۱۴ درجه‌ای دما –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به- هشدار داد.بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسیامروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی و به‌صورت پراکنده در استان‌های خراسان شمالی، تهران، جنوب مرکزی، شرق لرستان و ارتفاعات سمنان بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است. در استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

فردا در بخش‌هایی از استان فارس، کرمان، هرمزگان رگبار باران و وزش باد و روز جمعه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده برف پیش بینی شده است. آخر هفته در سایر مناطق کشور جو آرام خواهد بود که برای شهرهای صنعتی و پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی شده است.بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق کشور دمای هوا ۷ تا ۱۴ درجه کاهش می‌یابد به طوریکه در خراسان رضوی بارش‌ها به صورت برف خواهد بود. کاهش دما در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی و شرق کشور ۶ تا ۱۲ درجه پیش بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و به‌صورت پراکنده در شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها آغاز می‌شود.

توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف یا باران و در نواحی با اقلیم گرم همراه با رعدوبرق

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۶: کرمان، سمنان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، نیمه جنوبی یزد.

بیشتر بخوانید  جنایت فجیع در تهران/ مردی زن را با بنزین به آتش کشید!

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۷: هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر و ارتفاعات کرمان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، در مناطق زلزله زده اسکان و رسیدگی فوری به هموطنان

توصیف سامانه دوم: نفوذ توده هوای سرد

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۷

نوع مخاطره: کاهش ۷ تا ۱۴ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شرق و مرکز کشور و استان‌های جنوبی رشته کوه البرز (قزوین، البرز، تهران و سمنان)

منطقه اثر: شمال شرق و شرق و مرکز و استان‌های جنوبی البرز

اثر مخاطره: احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و صدمه به ماشین آلات و ادوات کشاورزی

توصیه: مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی، احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کو هنوردی، جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار و استفاده از ضدیخ در رادیاتورها

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *