مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش هواشناسی کشور در هفته آینده / سیل در تهران

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به ماهیت رگبارهای تابستانی و احتمال طغیان در برخی آبراه ها و رودخانه های فصلی گفت: به مردم هشدار می دهیم از رودخانه ها دوری کنند. حامد یزدی وی از صدور اخطاریه زرد هواشناسی در استان تهران در شامگاه جمعه در نشست خبری خبر داد و اظهار داشت: از شنبه 24 مرداد لغایت دوشنبه 26 مرداد ماه رشد ابرهای همرفتی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیش بینی نیز وقوع باران و رعد و برق و آبگرفتگی معابر وجود داشت، افزود: با توجه به منطقه متاثر از این هشدار و خطر از سمت شمال استان به ویژه گردنه ها، درخواست می کنیم. همه افراد از بالا رفتن از ارتفاعات پرهیز کنند و از صعود خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال طغیان آبراهه ها و رودخانه ها افزود: با توجه به ویژگی های بارندگی های تابستانی، احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مسیرها و رودخانه های فصلی خاص دور از انتظار نیست. بنابراین تاکید می کنیم که مردم از رودخانه ها و مسیل ها دوری کنند و از رودخانه ها دوری کنند.

وی به پیش بینی وزش باد شدید، گرد و غبار، خطر ریزش ساختمان و شکستن درختان اشاره کرد و افزود: منطقه متاثر از این مخاطرات نیمه جنوبی و غرب استان است و در این راستا فاصله از ساختمان های موقت و احتیاط در تردد افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و سالمندان تاکید شد که خودروها در کنار درختان و ساختمان های نیمه کاره پارک نشوند.

بیشتر بخوانید  بلدی لازانیا صدفی درست کنی؟ بیا یادت بدم | طرز تهیه لازانیا صدفی +ویدیو

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران مهمترین رسالت مدیریت بحران را بر مبنای پیشگیری برشمرد و گفت: صدور و انتشار هشدارها، آگاه سازی مردم و پیشگیری از حوادث است، لذا از همه مردم می خواهیم هشدارها را جدی بگیرند تا بتوانیم آن را انجام دهیم. مرحله پیشگیری به خوبی

یزدی مهر با اشاره به سیل اخیر گفت: طبق بررسی های انجام شده شاهد بودیم که اخطاریه های مدیریت بحران استان تهران نقش مهمی در پیشگیری از سیل اخیر داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *