گزارش هواشناسی دوشنبه 16 اسفند 1392 / بارش برف و باران در 30 استان کشور



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی روز دوشنبه 16 اسفندماه نسبت به تشدید سامانه های بارشی با خطراتی مانند بارش باران و برف در ارتفاعات، وزش باد شدید، رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد هشدار نارنجی صادر کرد. استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق و جنوب لرستان، کمربند شرقی و شمال خوزستان گزارش دادند.

پیامدهای این خطر افزایش سطح آب رودخانه ها، تورم، مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، وقفه در تردد، کولاک در ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پروازها خواهد بود.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به تجهیزات ایمنی و گرمایشی، استفاده از تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در روستاهای برفی، پرهیز از فعالیت های پیاده روی، جلوگیری از تردد عشایر، پاکسازی کانال ها و آبراه ها، آمادگی دستگاه های اجرایی و دستور کار امدادی به ویژه جاده های کوهستانی

سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی در بازه زمانی یکشنبه (15 اسفند) تا سه شنبه (15 اسفند) با خطراتی مانند باران، برف، وزش باد شدید و رعد و برق هشدار زرد داد.

یکشنبه: کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، همدان، ایلام، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، جنوب غربی آذربایجان، شمال خوزستان و ارتفاعات تهران، البرزا و مازندران، دوشنبه، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، همدان، ایلام کوم، قزوین ، البرز، تهران، زنجان، آذربایجان جنوب غربی، آذربایجان جنوب شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل مرکزی و جنوبی، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، یزد، نیمه شمالی کرمان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان شمالی خراسان و روز سه شنبه استان های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال و شرق اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشمول این سامانه می شوند.

بیشتر بخوانید  برخورد شدید میکسر و پژو 206 / تصاویر

اثر این خطر اختلال در تردد، مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه ها، تاخیر و احتمال لغو پروازها است.

توصیه می شود احتیاط در سفرهای برون شهری با چراغ های مه شکن و تجهیزات ایمنی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در تردد عشایر عشایر در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی همچنان به تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشار طی روز دوشنبه (16 اسفند) در استان های خوزستان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان و روز سه شنبه (15 اسفند) در استان های خوزستان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و سمنان ادامه می دهد. استان های خوزستان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، مرکزی، همدان و اصفهان با خطراتی مانند وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و غبار مناطق مستعد اطلاع .

پیامدهای این خطر می تواند باعث ظهور گرد و غبار در مناطق کویری، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان و نهال های فرسوده، احتمال آسیب رساندن به تاسیسات موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی شود.

توصیه سازمان هواشناسی تقویت تاسیسات موقت در این شرایط، احتیاط در تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در اطراف این موارد است.

به گزارش ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی نارنجی پیش بینی شده است که پدیده های جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید  ۳ علامت مهم ابتلا به کرونای لامبدا چیست؟ -

دیدگاهتان را بنویسید