گزارش هواشناسی امروز 20 اسفند 1392 / رگبار در 11 استان



به گزارش سلام نو به نقل از انتخابات، سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید به مدت 5 روز در مناطق مختلف کشور خبر داد و نسبت به بارش های معمولی در 11 استان هشدار داد.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و آینده‌نگر سازمان هواشناسی، امروز دامنه فعالیت سامانه بارشی در کمربند غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و برخی مناطق شمال شرق، شرق کشور، غرب اصفهان، فارس و بوشهر موجب بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدیدتر می شود.

در شمال خلیج فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، فارس، اصفهان، یزد و خراسان رضوی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

شنبه و یکشنبه هفته آینده در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، شمال فارس و بوشهر، نیمه جنوبی خوزستان، برخی از مناطق یزد، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق. شمال غرب وزش باد شدید و رعد و برق پیش بینی می شود. در این دو روز بارندگی در چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان فراوان است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، دوشنبه آینده برای شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق لرستان، چهار محال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد و غرب خواهد بود. . اصفهان.

روز سه شنبه هفته آینده بارش کل کمربند شمالی و برخی مناطق غربی را فرا می گیرد و بارش در ارتفاعات جنوب غربی ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، امروز آسمان تهران تا ساعاتی دیگر ابری همراه با بارش باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشینه دمای هوای پایتخت امروز ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  خارج کردن 7 کیلوگرم از بدن بیمار در بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان

شرح سامانه اول: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: باران، برف در مناطق کوهستانی و مناطق سردسیر، وزش باد شدید، رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد تگرگ.

حوزه فعالیت:

جمعه 29 آذر 1400: جنوب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی کردستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، تهران، آلبوزا و البرزا.

اثر خطر: افزایش سطح آب در رودخانه ها، رواناب در کانال ها، مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، وقفه در ترافیک، کولاک در ارتفاعات، تاخیر و لغو پرواز

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ در روستاهای برفی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، جلوگیری از تردد عشایر، پاکسازی کانال ها و آبراه ها، آماده سازی دستگاه های اجرایی و کمکی به ویژه در مسیرهای کوهستانی. .

توضیحات سیستم دوم: تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشار

نوع خطر: باد و گرد و غبار بسیار شدید

حوزه فعالیت:

جمعه 29 آذر 1400: اصفهان، نیمه شمالی فارس، تهران جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان جنوب غربی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی.

اثر خطر: تلاطم باد در کوه های زاگرس مرکزی، افزایش گرد و غبار به ویژه در مناطق کویری، کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به نهال ها و درختان شکسته، آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه، تابلوهای تبلیغاتی و آسیب به ماشین آلات کشاورزی.

توصیه: پرهیز از پرواز با گلایدر، هلیکوپتر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کوهنوردی، فعالیت های کوهنوردی به ویژه در البرز و زاگرس مرکزی به ویژه در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال غرب فارس، احتیاط شهرنشینی، تقویت تاسیسات موقت، پرهیز از تردد و پارک در اطراف درختان و ساختمان های نیمه کاره، حفاظت از ماشین آلات کشاورزی، پرهیز از سموم دفع آفات و سمپاشی باغات و مزارع

بیشتر بخوانید  آمار تاج 6 ژوئن 1401; فوت 6 هموطن دیگر/ کشف 185 مورد جدید

توضیحات سیستم سوم: باد متوسط ​​تا شدید

نوع خطر: گرد و غبار

زمینه فعالیت: خوزستان، ایلام

اثر خطر: کاهش دید، اختلال در ترافیک و افزایش شاخص آلودگی هوا

توصیه: از فعالیت بدنی همه گروه ها به ویژه بیماران تنفسی، سالمندان و جوانان در فضای باز جلوگیری شود و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب های احتمالی انجام شود.

توضیحات سیستم: تغییر شدید نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: اوایل جمعه 20/12/14

زمان اتمام: جمعه اواخر 14:00/12/20

نوع خطر: وزش باد شدید در برخی مناطق همراه با گرد و غبار بسیار شدید.

حوزه فعالیت:

جمعه 20/12/14: اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، یزد، مرکزی، کوم، همدان، شمال لرستان، شرق کرمانشاه، شرق کردستان، جنوب زنجان، جنوب تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان جنوب غربی، نیمه جنوبی و نیمه شرقی سمنان. ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی.

اثر خطر: آسیب به سازه های گلخانه، شکستن درختان، نهال ها و آسیب به ماشین آلات کشاورزی.

توصیه: تقویت نهال های تازه کاشته شده با نصب حفاظ برای مقاومت در برابر بادهای شدید، خودداری از پاشیدن و سمپاشی، استحکام بخشیدن و ترمیم سقف ها و احداث گلخانه، عایق کاری و حفاظت کندوها، باد و سرما در مناطق سردسیر، دام ها زمین را خشک و نگه دارید. درب بسته، درها و منافذ تهویه سالن های مرغداری را در شرایط باد شدید بسته نگه دارید، برای جلوگیری از ضعیف شدن ریشه گیاه در اثر باد آبیاری نکنید، ماشین آلات کشاورزی و نهاده ها را نصب نکنید. کشاورزی در زمین، بدون پاشیدن آهک در استخرهای خاکی برای پرورش ماهی و پرورش میگو که آب آنها در اثر وزش باد شدید خشک شده است، خودداری از افروختن آتش در باغات و مزارع.

بیشتر بخوانید  آمار جالب دربی میلان ایتالیا بین میلان و اینتر + تاریخچه / عکس

توضیحات سیستم: تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشار

نوع خطر: باد شدید و در مناطق حساس همراه با گرد و غبار

حوزه فعالیت:

جمعه 29 آذر 1400: شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنیان، تهران و سمنان.

شنبه 1400/12/21: یزد، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، مرکزی، کوم، همدان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه شرقی کردستان، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال آسیب ساختاری به گلخانه ها و امکان شکستن درختان و نهال های فرسوده.

توصیه: نهال های تازه کاشته شده را با نصب بادگیر تقویت کنید.

از پاشیدن و سمپاشی خودداری کنید.

تعمیر و ترمیم سقف و ساخت گلخانه، عایق کاری و حفاظت کندوها.

با توجه به وزش باد و سرما در مناطق سردسیر دامداری ها زمین را خشک و درهای سالن را بسته نگه دارند.

سالن های طیور باید اقدامات لازم را برای تهویه و کنترل دما در شرایط باد انجام دهند.

عدم آبیاری برای جلوگیری از سست شدن ریشه گیاه در اثر باد.

نبود ماشین آلات کشاورزی و نهاده های کشاورزی در زمین، عدم سم پاشی آهک در استخرهای خاکی پرورش ماهی و پرورش میگو که در آن آب به دلیل وزش باد شدید خشک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید