مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش دیده بان حقوق بشر جدید درباره افزایش جنبش های داعش در سوریه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش پایگاه خبری العربیه ، نیروهای ائتلاف علیه داعش در جریان عملیاتی در هلیبرن در حومه دیرالزور در شرق سوریه ، فرمانده سابق و کارمند گروه تروریستی داعش را دستگیر کردند.

در این عملیات که در روستای الزر در حومه شرقی دیرالزور انجام شد و سرانجام منجر به دستگیری رئیس سابق مرکز بهداشت استان داعش در فرات و یکی از فرماندهان این گروه تروریستی شد ، هشت نفر در آن شرکت داشتند. هلی کوپترها ، از جمله یک نفر از کارکنان.

طبق دیده بان حقوق بشر سوریه ، نیروهای ائتلاف علیه داعش همچنین بمب های دست ساز را در خانه ای که داعش در آن پناه گرفته است منفجر کردند.

این مرکز گفت که این عملیات بدون حضور نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) یا نیروهای زمینی انجام شده است.

ائتلاف ضد داعش همچنین در اول ژوئیه یک عملیات امنیتی با مشارکت نیروهای کاساد در روستای حربه جاموس ، در حومه شرقی هاساکا انجام داد.

هدف این عملیات خانه ای است که داعش در آن پناه آورده و سه نفر در ساختمان در درگیری میان دو طرف کشته شده اند.

طبق اعلام این مرکز ، گروه تروریستی داعش با حملات مسلحانه و کشتار از طرق مختلف به عملیات خود در مناطق تحت کنترل نیروهای قذافی ادامه می دهد ، اما نیروهای قذاف نیز تلاش های خود را برای مقابله با این عملیات افزایش داده و با نیروهای ائتلاف ضد داعش در حال گشت زنی هستند.

این مرکز اعلام کرد: در ماه ژوئن ، داعش بیش از 21 عملیات در مناطق تحت کنترل نیروهای کساد در دیرالزور ، هاساکا ، حلب و راکا انجام داد. این عملیات شامل حملات مسلحانه ، بمب گذاری و انفجارهایی بود که منجر به کشته شدن 16 نفر ، از جمله هشت غیرنظامی و هشت عضو قذافی ، نیروهای امنیت ملی و دفاع از خود شد.

بیشتر بخوانید  همیشه گفتن فکر زمستونت باش!اینطوری گوجه خشک کن! | ترفند خشک کردن گوجه فرنگی +ویدئو

داعش هر از گاهی با این عملیات ها سعی در اثبات حضور خود در شمال سوریه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه در تاریخ 1 ژوئن اعلام کرد که دو جنگجوی داعش یک اتوبوس حامل زنان کارگر کشاورزی را در نزدیکی دفتر نیروهای قذاف در شهر البصیرا در حومه دیرالزور متوقف کردند و از آنها خواستند ماسک حمل کنند. آنها همچنین تهدید کردند که اگر راننده اتوبوس دفعه بعد کارگر نقاب بپوشد ، او را می کشند.

در همین حال نیروهای قذافی با پشتیبانی ائتلاف ضد داعش به حملات گسترده امنیتی خود برای جلوگیری از فعالیت داعش به ویژه در دیرالزور ، اول و دوم در هاساکا ادامه می دهند.

در نتیجه این حملات ماه گذشته 58 نفر به اتهام عضویت و همکاری با داعش دستگیر شدند.

311311

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *