گزارش بازی کینی و علیزاده چه بود؟


کینی و علیزاده

MeetNews – روزنامه شارگ در ادامه می نویسد: کیمیا همان ورزشکاری بود که برای کاروان ایران در بازیهای المپیک 2016 ریو تاریخ سازی کرد و موفق شد در این بازیها اولین مدال تاریخ زنان ایران را بدست آورد. اما اندکی پس از المپیک ، کیمیا علیزاده به دلایل مختلف تصمیم گرفت از ایران مهاجرت کند و به آلمان سفر کند و پناهنده شود. وی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار داشت که شرایط ایران برای او بسیار مناسب نیست و به دلیل تمایل به داشتن زندگی بهتر تصمیم گرفت به آلمان برود.

با این حال ، کیمیا در زمانی از ایران مهاجرت کرد که فرصت زیادی برای اعطای تابعیت خود نداشت و گفته شد که او هیچ شانسی برای رسیدن به المپیک در سال 2020 ندارد. با این حال ، شیوع ویروس کرونا و به تعویق انداختن بازی های المپیک کیمیا را مجبور به رسیدن به مراحل انتخاب کرد ، اما با نتایج کمتر قابل توجه ، او همچنین نتوانست از این طریق سهمیه بگیرد. سرانجام نام وی در لیست تیم پناهندگان المپیک قرار گرفت تا تحت عنوان کمیته بین المللی المپیک فرصت جنگ در بازی های المپیک 2020 توکیو را بدست آورد.

از آن زمان مشخص شد که بازی ناهید کیانی ، جانشین وی در تیم ملی ایران و کیمیا ، یک مسابقه معمولی المپیک نخواهد بود. این مسابقه که به عنوان بازی روز گذشته این تیم و خواهران توصیف شد ، در ایران بسیار مهم شد.

اما برای تلویزیون ایران این مسابقه کمی قبل از ساعت 5:30 عصر برگزار شد. مسابقه ای که به منظور س questionال کردن کیمیا علیزاده در ویژه برنامه المپیک شبکه 13 با قصد خاصی طراحی و طراحی شده است. به بهانه این جلسه ، تلویزیون سعی کرد با پخش چندین مطلب و البته سخنرانی های عجیب مجری و کارشناسان برنامه ، چهره های زشت کیمیا علیزاده ، دختری را که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران به دست آورد ، به تصویر بکشد. برنامه

بیشتر بخوانید  تکرار ادعای پهپادی زلنسکی علیه ایران

تخریب کیمیا علیزاده در تلویزیون و قبل از رقابت او با ناهید کیانی در چهار مرحله اتفاق افتاد. با دو عنصر ، گفتگوی نه چندان کارشناسی شده و البته گزارشی جنجالی از بازی این دو هم تیمی قدیمی. در این برنامه بیژن خراسانی که به عنوان خبرنگار حضور داشت اولین مقدمه را مطرح کرد و گفت که کمیته بین المللی المپیک دوستی هاله هورسه را شکل داده و میز را از نظر سیاسی از گروه خارج کرده تا ناهید کیانی با کیمیا علیزاده دیدار کند . وی سپس با تمسخر از عملکرد کیمیا علیزاده گفت که وی هنوز برنده نشده و به دلیل مشکلات سیاسی به المپیک اعزام شده است. خراسانی همچنین از طرف مردم صحبت کرد و گفت که مردم ما از این وقایع آگاه هستند و به خوبی درک می کنند. سرانجام وی گفت که شرایط روحی و جسمی ناهید کیانی بهتر از کیمیا علیزاده است.

پس از این گفتگوها ، نوبت به پخش اولین مطالب در مورد رشد ورزش ایران برای بانوان پس از انقلاب رسید. در این برنامه جوایز ورزشکاران ایران ذکر شده بود و اولین مدال های کسب شده در سطوح مختلف مورد بررسی قرار می گرفت ، اما به طرز عجیبی ، وقتی صحبت از بازی های المپیک ریو شد ، نام کیمیا علیزاده سانسور شد و همین کافی است که بگوییم طلسم کسب مدال المپیک برای زنان ورزشکار ایرانی ، توسط تکواندو نقض شد (!).

از همان لحظه ، تخریب شیمی علیزاده در تلویزیون سرعت گرفت. بهزاد کاویانی که به مجری و گزارشگر برنامه اضافه شد ، ابتدا کنایه تندی از کیمیا علیزاده کرد و با اشاره به مدال طلای جواد فارویی در تیراندازی گفت: “وقتی آقای فروعی مدال گرفت ، در آن لحظه من فکر کرد که چقدر این مرد “خدا دوست دارد که زیر پرچم کشوری بزرگ مانند ایران ، با این افراد مهربان ، موفق به کسب چنین افتخاری شود و مردم به او افتخار می کنند.” این سخنان مقدمه ای برای نابودی بیشتر شیمی علیزاده بود: “البته برخی افراد نه تنها لیاقت این کار را ندارند بلکه فرصت را از دست می دهند تا حداقل بتوانند در محیطی نفس بکشند که این ورزشکاران [جواد فروغی] آنها در اطراف هستند و می توانند زندگی خود را با هموطنان خود بگذرانند. “

بیشتر بخوانید  زمین خواران کرج حاشیه مطمئنی ندارند - آژانس مهر ایران و اخبار جهان

قسمت سوم ، که شبکه سه سیما قصد داشت چهره کیمیا علیزاده را از بین ببرد ، مربوط به یک عنصر جدید است که مربوط به مهاجرت این ورزشکار است. در این ماده ، که تصویری از مبارزات قبلی کیمیا را پخش می کرد ، مهاجرت او ناخوشایند و آلوده به رنگ و لعاب ناسپاسی تلقی شد. در ادامه بیان شد که حرکت کیمیا علیزاده و هر ورزشکار دیگری که به نوعی با کشور خود روبرو شود عملی زشت است. بخشی از این عنصر اظهار داشت که “اکنون مردم از کیمیا علیزاده روی گردانده اند و دیگر قدر مدال او را نمی دانند. سهل انگاری کشور مقصد علیزاده و بهره برداری از آن ، که در این نوع رویدادها رخ می دهد ، قابل پیش بینی بود. “حضور در تیم پناهندگان نشان دهنده وضعیت فعلی کیمیا علیزاده است.”

بهزاد کاویانی همچنین سعی کرد بعد از این عنصر و قبل از شروع بازی شیمی را پیش روی مردم قرار دهد. وی گفت: شیمی علیزاده با پول و هزینه مردم کشورمان ، پول افرادی که سخت زندگی می کنند و مشکلات زیادی دارند ، به ویژه در چند سال گذشته ، به مقام قهرمانی دست یافت. “اکنون چنین ورزشکاری می رود و به ابزاری در دست بیگانگان تبدیل می شود و سیاست قدرت را در دست می گیرد و متأسفانه او به جایی می رسد که بزرگترین اتفاق بدی که برای او نخواهد بود برای او اتفاق می افتد و او به او پشت کرده است. ملیت “.

سرانجام وقت آن فرا رسید که بازی کیمیا علیزاده و ناهید کیانی انجام شود و دوباره اتفاقات عجیبی در اینجا رخ داد. خراسانی علی رغم اینکه گزارش این بازی بسیار بد بود ، سعی کرد تا آنجا که ممکن است کیمیا علیزاده را نادیده بگیرد و حتی امتیازاتی را که برابر ناهید کیانی کسب کرد محاسبه نکرد. وقتی کیمیا ناهید را پشت سر گذاشت ، خبرنگار این امتیازات را اشتباه در برنامه ریزی قبلی و داوری عنوان کرد و گفت که به داوران دستور داده شده بازی را برای کیمیا علیزاده بسازند!
پس از بازی ، با پیروزی کیمیا علیزاده 18 بر 9 ، عکس ها خیلی سریع بریده شد تا از کیمیا علیزاده در آغوش مهرو کامرانی و در آغوش گرفتن ناهید کیانی عکس گرفته نشود.

بیشتر بخوانید  تست شخصیت؛ نوع خوابیدن شما نقاط ضعف و قوت تان را آشکار می کند

کیمیا پس از عبور از سد ناهید کیانی ، تکواندوکار خوش بین و فنی ایران ، با غلبه بر جید جونز ، قهرمان دو دوره المپیک ، به نیمه نهایی بازی های المپیک صعود کرد. شیمی که نامش روی سه کمربند پرچم ایران روی کمربند حک شده بود ، در نیمه نهایی به حریف خود از روسیه باخت تا مدال طلا را از دست بدهد ، درست مثل چهار سال پیش. اما در ایران ، مجری تلویزیون به این اکتفا کرد که جنگیدن زیر پرچم ایران مستلزم شایستگی است ، که برخی این کار را نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید