مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارشی از بارندگی بی سابقه در ایلام و خسارت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلامان و به نقل از ایرنا، بارش بی سابقه 95 میلی متری باران تنها در چند ساعت در منطقه کلات مورموری شهرستان آبدانان استان ایلام منجر به طغیان رودخانه فصلی این قسمت و طغیان منازل مسکونی و تجاری شد. ساختمان ها

بارش شدید باران شامگاه جمعه ۲۴ دی ماه تمامی پله های اطراف را زیر آب گرفت و به تعداد زیادی از منازل مسکونی، تاسیسات تجاری، احشام و زیرساخت های قطعه مورموری خسارت وارد کرد.

این سیل تلفات جانی نداشت اما مسئولان می گویند که علاوه بر منازل، مزارع، انبارهای علوفه، خودروها و ماشین آلات کشاورزی مردم محل خسارت وارد شده است که هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام، بلافاصله پس از این حادثه تیم های امدادی از آبدانان و دهلران برای امدادرسانی و تخلیه آب به منطقه اعزام شدند.

مسعود دیمان فرماندار شهرستان کلات مورمور نیز اعلام کرد: با آرامش نسبی آب اکنون تمامی دستگاه های خدمات رسان تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به اماکن آسیب دیده به کار می گیرند. ستاد بحران شهرستان آبدانان نیز تشکیل شده و تمامی دستگاه ها در حالت آماده باش هستند.

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور استاندار ایلام

همچنین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران روز شنبه 25 دی ماه با حضور استاندار ایلام به منظور بررسی ارزیابی اولیه سیل و آبگرفتگی منازل در منطقه کلات مورموری شهرستان آبدانان برگزار شد.

حسن بهرامنی استاندار ایلام بر آماده سازی خدمات امدادی و اعزام تیم های عملیاتی به محل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی استان در آمادگی کامل هستند، گفت: بلافاصله چند تیم امدادی به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید  تصاویری شگفت انگیز از لحظه طلوع زمین از منظر ماه + فیلم

استاندار ایلام با اشاره به بارش بی سابقه باران در مورمور افزود: بارندگی نزدیک به 95 میلی متر در چند ساعت باعث آبگرفتگی معابر و خسارت به برخی زیرساخت ها و منازل مسکونی شد.

بهرام نیا یادآور شد: این سیل تلفات جانی نداشت اما بر اثر بارندگی شدید خسارت مالی وارد شد که برآورد می کنیم.

سامانه بارشی از پنجشنبه شب وارد استان شد و فعالیت آن به تناوب تا دوشنبه ادامه دارد.

به گفته رئیس اداره مدیریت بحران استانداری ایلام، تیم های امدادی تمامی سازمان های عضو ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان پس از این هشدار هواشناسی در آماده باش هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *