مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گریم سنگین بازیگران سریال یوسف پیامبر!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یوسف پیامبر یک مجموعه تلویزیونی ایرانی است که بر اساس داستان زندگی یوسف بر اساس قرآن به نویسندگی و کارگردانی فرج الله سلحشور ساخته شده است. اولین قسمت از این سریال 45 قسمتی در تاریخ 16 تیر 1386 از شبکه یک پخش شد. در یوسف پیامبر بازیگرانی چون مصطفی زمانی در نقش یوسف، کتایون ریاحی در نقش زلیها و محمود پاک نیت در نقش یعقوب در کنار دیگر بازیگرانی چون جعفر دگان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، ماهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی و لیلا حضور دارند. بلوکات این نقش را بازی کرد.


سریال یوسف پیامبر / گریم سنگین

سلحشور نگارش فیلمنامه حضرت یوسف را بر عهده داشت و تا سال 1381 آن را به پایان رساند. تولید سریال از تیرماه 1391 در 40 قسمت آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه از سوی پخش کننده، ساخت سریال به تعویق افتاد و پس از سه ماه ساخت این سریال به تاخیر افتاد. ، مراحل پیش تولید سریال در دفاع مقدس آغاز شد. شهر. فیلمبرداری سریال از اردیبهشت 1382 آغاز شد اما به دلیل مشکلات بودجه، از مهرماه چندین بار به تعویق افتاد. فیلمبرداری یوسف پیامبر در آوریل 2006 به پایان رسید.


سریال یوسف پیامبر / گریم سنگین

هنگامی که یعقوب قوم بنی اسرائیل را به سوی یگانه خدای جهان فرا خواند و به آنان هشدار داد که خدایان سرد و سنگ را نپرستند; خداوند پیامبر بعدی را در نسل او قرار داد و یوسف را که در زیبایی بی نظیر است به او عطا کرد. یوسف در کودکی خواب عجیبی دید. رویایی که در آن خورشید، ماه و 11 ستاره او را می پرستند. یعقوب که این خواب بزرگ را می شنود; او به او توصیه می کند که آن را از برادرانش پنهان کند. پس از مدتی برادران یوسف که به عشق پدرشان به یوسف حسادت می‌ورزیدند، او را در چاه انداختند و پس از مدتی کاروانی او را از چاه بیرون کشیدند و به پوتیفار محبوب مصر فروختند و پوتیفر به او داد. او به عنوان برده همسرش زلیحه بود، اما وقتی از زلیحه خواستند با او به رختخواب برود، یوسف فرار کرد، اما پوتیفر آمد و همه تقصیرها به گردن یوسف افتاد، یوسف به زندان رفت و هشت سال در آنجا ماند. اما به واسطه یکی از دوستانش در زندان که مدت ها پیش آزاد شده و به آمنهوتپ پادشاه مصر خدمت می کند، خواب حاکم را به کمک قدرت تعبیر خواب تعبیر کرد و با درایت خود در زمره محبوبان حاکم قرار گرفت و مورد علاقه مصر قرار گرفت. . اما خداوند می خواست از طریق یوسف مردم را به راه نجات و رهبری دعوت کند. او را از پستی چاه رها کرد و به او مقام و منزلت رفیع بخشید… سرانجام پس از سالها غیبت به یاری خداوند جوان را نزد زلیحه برمی گرداند و با او ازدواج می کند; و سرانجام پس از سی سال غیبت، پدر خود را یافت و با خود به مصر برد.

بیشتر بخوانید  گالری نقاشی های شخصی، متنوع و دیدنی هستی مهدوی فرا/ شهریور 93


سریال یوسف پیامبر / گریم سنگین

مدیر سابق روابط عمومی این سریال پس از اختلاف با کارگردان و تهیه کننده آن، فرج الله سلحشور، مجموع هزینه شده برای ساخت این سریال را بیش از 12 میلیارد تومان عنوان کرد. از آن 6 میلیارد تومان به صندوق ها و مابقی به شهرداری های تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت شد. محمود احمدی نژاد نیز هزینه این مجموعه را پرداخت کرد.


سریال یوسف پیامبر / گریم سنگین


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *