گریم زنانه و عجیب امیر آقایی در فیلم جدیدش!


امیر آقایی (زاده ۹ مرداد ۱۳۵۴ در ارومیه) بازیگر ایرانی و برنده سیمرغ بلورین است.

اولین بازی او در سینما در فیلم ارتفاع پست ساخته ابراهیم حاتمی کیا بود. او متنوع ترین حضور خود در سینما را با بازی در زن دیگر تجربه کرد. آقایی در سریال اولین شب آرامش نیز حضور داشت و ارتباط خوبش با احمد امینی کارگردان این سریال باعث شد تا دوباره در یکی دیگر از ساخته های احمد امینی یعنی معصوم ایفای نقش کند.


امیر آقایی / بازیگر مرد

آکایی همچنین به دلیل تغییر در نسخه اصلی فیلمنامه قرار بود در فیلمی درباره پایان نامه خود بازی کند. او در برنامه هفتم گفت که به دلیل انصراف از حضور در فیلم پایان نامه اش 170 میلیون تومان جریمه شده است.

وی با بازی در فیلم های چهارشنبه 18 اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند و کوچه گمنام به کارگردانی هاتف علیمردانی با موفقیت در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور یافت. سال بعد دوباره با وحید جلیلوند در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در جشنواره فیلم فجر همکاری کرد. او همچنین فیلمنامه «آرمان شهر» را نوشته است. این فیلم به کارگردانی حسن ناظر در سال 1393 جلوی دوربین رفت.


امیر آقایی / بازیگر مرد

او برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین جشنواره فیلم ایران شد. وی همچنین برای بازی در یک فیلم بدون تاریخ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

امیر آقایی مجموعه ای از هایکو به نام «بیدها در باد» را گردآوری کرد که در سال 1389 توسط «انتشارات حوض نقره» منتشر شد. او علاوه بر بازیگری و نویسندگی به نقاشی و عکاسی می پردازد.

بیشتر بخوانید  شماره تلفن مشاوره تلفنی رایگان برای کاهش استرس کرونا


امیر آقایی / بازیگر مرد


دیدگاهتان را بنویسید