گروه هکرهای باج خواه در شبکه تاریک ناپدید شدند



گروه خرید روسیه REvil ظاهراً از دارک وب ناپدید شده است ، جایی که چندین صفحه ، از جمله Happy Blog ، فعالیت های آن را مستند می کند.

به گزارش ایسنا ، هنوز مشخص نیست که آیا این سایت ها به طور موقت قابل دسترسی نیستند یا اینکه خود گروه هکر یا مقامات قانونی آنها را غیرقابل دسترسی کرده اند.

آلن لیسکا ، تحلیلگر ارشد تهدید در Record Future ، در بیانیه ای گفت که گفتن این موضوع خیلی زود است ، اما من هرگز ندیده بودم که زیرساخت های آنها به این شکل غیرفعال شود. هیچ بخشی از زیرساخت های آنها را به صورت آنلاین پیدا نمی کنم. صفحه باج خواهی آنها در دسترس نیست و تمام درگاه های پرداخت آنها آفلاین هستند.

توقف ناگهانی این گروه چند روز پس از سخنرانی جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده رخ داد. وی گفت ، ولادیمیر پوتین ، همتای روسی او را تحت فشار قرار داده است تا علیه هکرهایی که اخیراً به باج افزارها در خاک روسیه حمله کرده اند ، اقدامی انجام دهد.

بایدن به خبرنگاران گفت: “من برای پوتین کاملاً روشن کردم که ایالات متحده انتظار دارد دولت روسیه در صورت وجود باج در خاک روسیه مداخله کند ، حتی اگر توسط دولت پشتیبانی نشود.”

نمایندگان FBI ، دفتر امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ها و کاخ سفید در این باره توضیحی ندادند. سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف نیز گفت که وی از این تصمیم بی اطلاع است.

پسکوف روز دوشنبه گفت که روسیه منتظر اطلاعات دقیق تری از ایالات متحده در مورد حملات سایبری انجام شده از خاک روسیه است. در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که اطلاعات مربوط به هکرها را در اختیار دولت روسیه قرار داده است.

بیشتر بخوانید  باید یک سد نظارتی در پایین دست نیروگاه سیمره ساخته شود

گروه هکر REvil که توسط شرکت های امنیت سایبری و دولت آمریکا مظنون به انجام عملیات از روسیه است ، متهم به حمله به شرکت صنعت گوشت JBS است. این شرکت که پس از حمله در ایالات متحده فعالیت خود را متوقف کرد ، مجبور به پرداخت دیه 11 میلیون دلاری شد.

این گروه اخیراً یک حمله گسترده باج افزار انجام داده که صدها شرکت در سراسر جهان را فلج کرده است. هکرها در این حمله شرکت نرم افزاری کاسیا و مشتریان آن را هدف قرار دادند.

به گفته بلومبرگ ، دولت بایدن پس از افزایش حملات باج افزار ، مبارزه با گروه های هکر جنایتکار را به عنوان یک اولویت امنیت ملی قرار داده است. گروه Dark Side ، یک گروه هکر روسی متهم به حمله به باج افزار علیه Royal Pipeline Company ، صفحات وب تاریک خود را پس از حمله بست. کارشناسان امنیت سایبری می گویند مشخص نیست که این گروه استعفا داده است یا با نام دیگری کار می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید