گروههای فلسطینی فقط چند روز به اشغالگران فرصت دادند



جنبش حماس از طریق مصری ها از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کرد و هشدار داد که با اقدامات و تلاش های دشمن برای تحمیل وضعیت جدیدی در نوار غزه ، اوضاع به تدریج به تنش ها نزدیک می شود و طرف اشغالگر پیوند وضعیت انسانی و اقتصادی را ادامه می دهد. دستگیری سرانجام به از سرگیری خصومت ها منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، برخی منابع به روزنامه لبنانی الاحبار گفتند: “این وضعیت باعث می شود برخی گروه های فلسطینی در فاز بعدی برای افزایش فشار بر اسرائیل موشک هایی را به سمت شهرهای اطراف غزه موسوم به نوار غزه پرتاب کنند.”

به گفته این منابع ، گروه های فلسطینی به تل آویو اجازه داده اند تا پایان این هفته کمک های خود را به قطر منتقل کنند ، ایستگاه های بازرسی باز کنند و مواد لازم را برای بازسازی وارد کنند ، در غیر این صورت تنش در مرزها بیشتر و بیشتر می شود.

رژیم صهیونیستی بار دیگر پیشنهاد می کند که انتقال کمک های قطر به غزه از طریق برنامه جهانی غذا با ایجاد پایگاه های خرید برای فقرا انجام شود ، اما جنبش حماس همچنان با این گزینه مخالف است و خواستار انتقال این وجوه و پرداخت آن به خطاب به خانواده های اسیران و این شیوه را به قطری ها اطلاع داد.

اسماعیل هانی ، رئیس دفتر سیاسی حماس ، با محمد آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در دوحه دیدار و تلاش های بازسازی و کمک های مالی قطر را بررسی کرد.

در این جلسه ، الثانی گفت: “این اقدامات با سرعت بالا در حال اجرا است.”

بیشتر بخوانید  دو آتش سوزی دیگر در عراق

در همان زمان ، تل آویو مسئله سربازان اسیر شده را شرط بهبود اوضاع در غزه و گشودن گذرگاه ها و شروع بازسازی می داند ، اما برخی منابع فلسطینی به الاهبار گفتند که واسطه مصر پیشنهاد جدیدی برای اجرای مرحله اول قرارداد تبادل زندانی. دو سرباز به نام های ابراهیم مانگستو و هشام السید آزاد شده اند و اطلاعاتی در مورد دو سرباز دیگر به نام های Saul Aaron و Hadar Golden و آزادی صدها زندانی از جمله تعدادی زن و کودک در مقابل دشمن اسرائیلی ، به گفته منابع حماس. تا نظر خود را به مصری ها منتقل کنند.

برخی منابع اطلاعاتی در مصر پیش از این به روزنامه الاهرام گفته بودند كه اشغالگران پیش بینی كرده بودند كه قبل از حل سربازان اسیر شده ، توافق نامه های جدید آشتی با حماس منعقد شود.

کانال یهودی Kan همچنین فاش کرد که موشکهای مقاومت شلیک شده از غزه در طول نبرد شمشیر قدس به زیرساختهای خدماتی شهر آسکلان از جمله مخزن سوخت آن شهر بوده که باعث آتش سوزی شده و تنفس را دشوار کرده و مشکلاتی را ایجاد می کند. در ریه ها و چشمه های سفید. این موشک ها همچنین تاسیسات نفتی شهر را در ارتباط با خطوط لوله دریای سرخ و آسکلان که روزانه 600000 بشکه نفت حمل می کنند ، به آتش کشیدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید