مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گرفتگی ها مشکل جدید امکانات گردشگری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / خراسان رضوی خراسان رضوی ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: و یک مشکل جدید. “برای امکانات توریستی طراحی شده است.

ووسف بیدخوری وی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مشکلات هتل ها و اقامتگاه ها به دلیل گرفتگی های اخیر اظهار داشت: 40 درصد امکانات گردشگری خراسان رضوی هنوز باز نیست. آنها همچنین تأکید کردند که واحدهای مسکونی باید به اندازه 50٪ سال گذشته برق مصرف کنند.

وی افزود: سال گذشته اشغال واحدهای مسکونی 15 درصد بود و بسیاری از منازل فعال نبودند و اکنون پس از از سرگیری و افزایش نسبی اشغال واحدهای مسکونی ، آنها ملزم به مصرف نیمی از مصرف برق سال گذشته هستند.

خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خانه های شخصی و کارخانه های مالک می توانند مصرف آنها را کاهش دهند و مدیریت مصرف بر عهده آنهاست اما این موضوع از عهده مالک خارج است. امکانات مدیریت مصرف خارج از کنترل هتلدار است و مهمان هتل از سیستم خنک کننده ای استفاده می کند که نمی توان آن را کاهش داد.

بیدوری گفت: “واحدهایی که از گازوئیل استفاده می کردند ، آن را در چرخه قرار دادند.” هشدارها و تهدیدهای مکرر مبنی بر بستن واحدهای مسکونی ، پس از یک سال و نیم درگیری و ناآرامی بر سر تاج ، بار دیگر صنعت گردشگری را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی های جدیدی را درباره امکانات گردشگری ایجاد کرده است. تأسیسات گردشگری مکاتبات بی شماری با اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی داشتند و ما همچنین با نمایندگان صنعت برق و وزارت نیرو در استاندار دیدار و نگرانی های آنها را بیان کردیم.

بیشتر بخوانید  هنگام خرید دوچرخه حرفه ای به چه نکاتی توجه نماییم ؟

وی گفت: “ما می خواهیم مشکلات واحدهای مسکونی را درک کنیم.” فعالیت واحدهای مسکونی با کارخانه ها متفاوت است. یک کارخانه می تواند ساعت های تولید خود را در شب منتقل کند ، اما در یک واحد مسکونی و در حضور مسافر ، هتل باید سیستم سرمایشی یا گرمایشی خود را فعال کند و ممکن است کنترل مصرف را از دست بدهد. با این وجود واحدهای مسکونی در فضاهای عمومی مانند راهروها و لابی ها باعث کاهش مصرف برق شده اند.

خراسان رضوی ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: “در مورد قطعی برق واحدهای مسکونی هشدارهای زیادی داده شده است. همچنین برنامه های گرفتگی توسط مهمانان و گردشگران مورد شکایت قرار می گیرند. آب در طبقات فوقانی هتل ها پمپاژ می شود و با قطع برق ، آب آنها قطع می شود. میهمانان و زائران معمولاً یک یا دو شب در مشهد می مانند و این گلایه ها تأثیر منفی بر زائران و گردشگران خواهد گذاشت.

بیدهوری با تأکید بر اینکه در دوران پس از تاجگذاری باید خدمات تأسیسات توریستی را ارائه دهیم و از آنها پشتیبانی کنیم ، اظهار داشت: اینها مواردی است که باید به ویژه در صنعت گردشگری دیده شود و اگر بخواهد به امکانات گردشگری آسیب برساند به دلیل اختلالات فعلی بیا ، این ضربه ای خواهد بود که ما باید دوباره از امکانات گردشگری پشتیبانی کنیم تا دوباره به چرخه خود برگردند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *