گرد و غبار 570 خوزستانی را راهی بیمارستان کرد



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، در 24 ساعت گذشته بیش از 570 خوزستانی به دلیل گرد و غبار راهی مراکز درمانی شدند.

حبیب هژبر حدود 570 خوزستانی مراجعه کننده به مراکز درمانی عنوان کرد: این افراد به دلیل علائم تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و 551 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و 25 نفر نیز در بخش های عادی بیمارستان بستری شدند.

معاون شفای دانشگاه یوندی شاپور اهواز افزود: ظهور پدیده گرد و غبار از روز دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 صبح امروز 14 اردیبهشت ماه میهمان استان خوزستان بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز بیانیه ای صادر کرد که در ادامه می آید. بر اساس اخطار هواشناسی، تاثیر امواج متوالی گرد و خاک عراق از روز پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه تا اواخر وقت روز جمعه 15 اردیبهشت ماه ابتدا در شمال غرب، غرب و سپس در مرکز و سایر نقاط استان پیش بینی می شود.

همچنین برای مناطق جنوبی و مرکزی استان وزش باد متوسط ​​تا شدید و گرد و خاک محلی که از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل عصر همان روز خیز می‌کند، با خطراتی از جمله کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود. شکستگی نهال و درخت، آسیب به سازه های موقت و بیلبوردها و احتمال آسیب به صنعت حساس به گرد و غبار.

در این هشدار، مقامات ذیصلاح به منظور خودداری از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، سالمندان، کودکان و اقشار آسیب پذیر در فضای باز، تمهیدات لازم، احتیاط در تردد و تردد بین شهری، تقویت تاسیسات موقت، پرهیز از تردد و پارک را به عمل آورند. در اطراف درختان، امکانات، اجتناب از ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز.

بیشتر

هشدار درباره ورود توده جدید گرد و غبار به سطح ایلام/نارنجی صادر شد

بیشتر بخوانید  تهران دومین شهر آلوده جهان!

ادامه بارش در کمربند شمالی، گرد و خاک در جنوب و غرب

موج دیگری از گرد و غبار وارد استان کردستان شد. هوا “ناسالم” شده است

بر اساس این هشدار، اقدامات لازم در قالب بندهای زیر از سوی مدیریت بحران به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد:

1- اطلاع رسانی به اعضای ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی واکنش بحران و سایر دستگاههای ذیربط جهت حفظ آمادگی کامل و انجام کلیه اقدامات لازم، اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تدابیر لازم با توجه به هشدارها.

2- ایجاد نگهبانی و آمادگی 24 ساعته برای کارکنان و سایر دستگاه های مرتبط و ضروری.

3- حضور روسای ادارات ذیربط و ضروری شهرستان در حوزه مدیریت و عدم خروج از محل فعالیت بدون هماهنگی و کسب موافقت فرماندار.

4- اطلاع رسانی نیروی برق به بازدید و بازرسی مستمر از ایستگاه ها و شبکه های برق و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سقوط پایگاه ها و شبکه های برق و انجام اقدامات لازم برای تثبیت شبکه برق بویژه در بخش های حساس پزشکی، خدماتی و عملیاتی. مراکز

5- اطلاع مدیریت آب از بازدید و بازرسی مستمر تاسیسات آبرسانی و انجام اقدامات لازم جهت پایداری شبکه آبرسانی و واحدهای اورژانس آماده بهره برداری و سایر تجهیزات اضطراری جهت استفاده به موقع در صورت لزوم.

6- به اداره جهادکشاورزی اطلاع دهید تا کلیه اقدامات لازم را به عمل آورد و توصیه های لازم را به کشاورزان، دامداران و بهره برداران بخشهای مختلف جهت جلوگیری از خسارت به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور، گلخانه ها، تأسیسات و سایر بخشهای کشاورزی ارائه نماید.

7- اطلاع رسانی به شهرداری ها برای تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری، آماده سازی نیرو و انجام اقدامات لازم در خصوص سقوط درختان و تامین پروژه های عمرانی و عمرانی در حال اجرا و تقویت تاسیسات موقت موقت و فروریخته و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آلودگی زیستی. محیط زیست به ویژه در محل های دفن زباله. و پاکسازی محیط زیست

بیشتر بخوانید  اهدای 26 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی مناطق فقیرنشین کشور

8- اطلاع رسانی دستگاه ها، بخشداری ها و دهیاری ها برای آمادگی کامل و انجام اقدامات لازم و تامین پروژه های عمرانی در حال اجرا و تقویت تاسیسات و تاسیسات موقت با احتمال ریزش.

9- اطلاعیه نصب علائم هشدار دهنده و توصیه های ایمنی در نقاط پرخطر داخل و خارج شهر.

10- آمادگی شعب هلال احمر و اتخاذ تدابیر لازم جهت ارائه امکانات لازم جهت امدادرسانی به موقع در صورت لزوم.

11- برنامه ریزی و هماهنگی با دستگاه ها به منظور جابجایی ساکنان مناطق آسیب دیده و در معرض حوادث احتمالی (در صورت لزوم) و اسکان آنها در مکان های امن تا رفع اضطرار.

12- اطلاعیه انجام اقدامات لازم علوم پزشکی و فوریت های 115 و آمادگی کامل مراکز درمانی و استقرار مراکز سیار امداد و درمان در مناطق پرتردد در صورت نیاز.

13- ارائه توصیه های ایمنی به رانندگان با توجه به پیش بینی کاهش دید افقی از جمله احتیاط کامل هنگام رانندگی در جاده های درون شهری و برون شهری، رعایت فاصله طولی مناسب با سایر وسایل نقلیه، توجه مستمر به علائم راهنمایی و رانندگی و سایر توصیه های پلیس راه، پلیس راه. ، راهداری و ترافیک جاده ای، هلال احمر و سایر دستگاه های مرتبط

14- اطلاع دستگاه جهت انجام اقدامات لازم و ایمن سازی پروژه های عمرانی در دست اجرا و تقویت تاسیسات و تاسیسات موقت با احتمال سقوط و انجام سایر اقدامات لازم.

15- انسداد معابر حادثه خیز در صورت لزوم با هماهنگی دستگاه های ذیصلاح و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان با رعایت ضوابط.

بیشتر بخوانید  نتایج بررسی عملکرد بیمه؛ 51.5 درصد ناراضی هستند.

16- اطلاع رسانی به شوراهای ایمنی و مشاوره از قبیل عدم تداخل با سفرهای غیرضروری و عدم تردد، توقف، استقرار در مناطق در معرض وزش باد شدید و مناطق دارای احتمال ریزش درختان و ساختمان ها و سازه های نیمه کاره، مناطق در معرض گرد و غبار و سایر موارد احتمالی. تصادفات و پارک خودروها در مناطق سرپوشیده و ایمن به دور از پروژه های موقت و در حال اجرا و درختان و تأسیسات با احتمال سقوط به هر نحو مانند صدا و سیما، رسانه های محلی، جهادکشاورزی و مراکز خدمات عشایری، روستاها و … برای بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، روستاییان، دامداران، کشاورزان و ساکنان و کارکنان مناطق در معرض خطر حوادث احتمالی.

17- اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم توسط شرکت های مخابراتی و ارتباطی برای پایداری شبکه های ارتباطی و مخابراتی و آماده سازی بهره برداری از واحدهای اورژانس و سایر تجهیزات اضطراری جهت استفاده در مواقع ضروری.

18- نظارت بر انجام اقدامات لازم بر اساس قانون هوای پاک و آیین نامه اجرایی شرایط اضطراری آلودگی هوا (آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 3 قانون هوای پاک) و دستورالعمل های مربوطه دستگاه های ذیصلاح شهرستان. .

19- پایش مستمر میزان آلاینده ها از طریق محیط زیست و انجام اقدامات لازم در این زمینه.

20- ارتباط مستمر با اداره کل مدیریت بحران استان و اعلام آخرین وضعیت و حوادث احتمالی در شهرستان.

21- اطلاع رسانی به شرکت ها، کارخانجات و مراکز صنعتی جهت مدیریت مصرف سوخت و انجام سایر اقدامات لازم جهت کاهش آلاینده ها و آسیب نرساندن به صنایع حساس به گرد و غبار.

22- اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش پیامدهای حوادث احتمالی متناسب با وضعیت حادثه در هر شهر.

دیدگاهتان را بنویسید