مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گرد و غبار در کشور تا اوایل هفته آینده ادامه دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش جیمز جم آنلاین، سازمان هواشناسی از چهارشنبه تا یکشنبه (25 فروردین لغایت 8 فروردین) نسبت به فعالیت سامانه گذری باران و رعد و برق و رعد و برق همراه با وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و تگرگ هشدار داد. اعلام کرد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در شمال بوشهر، ارتفاعات و دامنه های استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و جنوب اصفهان، روز پنجشنبه (5 فروردین) در ارتفاعات و دامنه های جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان، روز جمعه (26 فروردین) در لرستان، همدان، مرکزی، کما، تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال و شرق خوزستان، ارتفاعات کرمان، نیمه غربی اصفهان، شرق. پیش بینی کهگیلویه و بویرا – احمد و شمال سمنان.

شنبه (27 فروردین) در لرستان، شمال شرق خوزستان، مرکزی، اصفهان، کوم، تهران، آلبورگ، شرق قزوین، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و یکشنبه در سمنان، مازندران، گلستان، خراسان، خراسان، ارتفاعات رضوي، خراسان شمالي، شرق اصفهان و تهران اين اقليم حاكم خواهد بود.

در این مدت هیچ گونه اختلال غیر مترقبه در تردد برون شهری، احتمال وقوع سیلاب های محلی، احتمال افزایش سطح رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و کاهش دید وجود ندارد و سازمان هواشناسی از توقف در کنار رودخانه ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی در سفرهای برون شهری خودداری می کند. . و توصیه به احتیاط در غلبه بر مشکلات، احتیاط و خویشتن داری در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در تردد عشایر عشایری می کند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار خواستار افزایش فشار سطحی وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا از چهارشنبه تا یکشنبه (24 تا 28 فروردین) شده است.

بیشتر بخوانید  شناسایی 1533 Omicron در خاک / سویه جدید در حال افزایش است

این شرایط جوی روز چهارشنبه سمنان، مرکزی، کوم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی هرمزگان و فارس، گلستان روز شنبه خواهد بود. برای اصفهان، جنوب و شرق سمنان، شرق خراسان رضوی، شرق خراسان، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و روز یکشنبه شرق و شمال فارس، غرب کرمان، شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، غرب جنوب. خراسان، شرق و جنوب جزدا قابل پیش بینی است و منجر به اختلال در تردد می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در تردد برون شهری و جاده های کویری، استحکام ساختمان های موقت، غیر تردد و پارکینگ در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره باید دقت کرد.

این سازمان نسبت به افزایش سرعت باد در جنوب غرب و افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه (27 تا 29 فروردین) هشدار زرد دیگری صادر کرد.

شیوع این وضعیت در روز شنبه در دریای هرمز، روز یکشنبه در دریای هرمز و نواحی ساحلی سواحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان و روز دوشنبه در مناطق ساحلی و در دریا در استان بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس که قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک آسیب می‌بینند، ممکن است قفس‌ها آسیب ببینند و تورهای ماهیگیری پاره شوند و سازه‌های دریایی آسیب ببینند.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش احتمال خسارت، محدودیت تردد شناورهای مسافربری و سبک، احتیاط در فعالیت های دریایی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را توصیه می کند.

در پی این هشدار، سازمان هواشناسی از چهارشنبه تا پنجشنبه (24 و 25 فروردین) افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در سواحل بین 1 تا 1.5 متر و در دریا را حداکثر تا 2 متر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید  این حیوان سریع ترین موجود جهان است! / فیلم سینما

چنین شرایط جوی در دریای خزر، نواحی ساحلی و سواحل گیلان، مازندران، گلستان پیش بینی می شود و احتمال خسارت به شناورهای مسافربری و سبک، احتمال آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری و احتمال آسیب دیدن دریا وجود دارد. سازه های.

سازمان هواشناسی احتیاط در استفاده از شناورهای مسافرتی و سبک، احتیاط در فعالیت های دریایی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را توصیه می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *