مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گرد و غبار در سراسر ایران در حال افزایش است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی هشدار داد نارنجی از پنجشنبه تا شنبه (12 تا 14 اردیبهشت) افزایش گرادیان فشار و نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید تا بسیار شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی اعلام شد.

این شرایط جوی پنجشنبه در استان های خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، کوم، مرکزی، جمعه در استان های سمنان، خراسان جنوبی، جنوب تهران، شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی و شنبه در خراسان جنوبی. ، خراسان رضوی، یزد، سمنان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

این خطر منجر به وزش باد شدید و گرد و غبار، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب رساندن به سازه های موقت و اختلال در تردد می شود.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از هوای آزاد به ویژه برای افراد آسیب پذیر، استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره و عدم پارک در زیر درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره است.

سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی یکی دیگر از وزش بادهای شدید تا بسیار شدید همراه با افزایش گرد و غبار از شنبه تا یکشنبه اواخر (24 تا 25 مه) گزارش داد.

چنین شرایط جوی برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال فارس در روز شنبه و کرمان یکشنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که به محصولات کشاورزی و گلخانه ها خسارت وارد می کند.

به منظور کاهش خسارات احتمالی، با توجه به آغاز فصل برداشت زردآلو در استان های سیستان و بلوچستان، سازمان هواشناسی به باغداران توصیه می کند پس از آرام شدن جو نسبت به برداشت محصول اقدام کنند. ، استفاده از بادشکن برای جلوگیری از شکستن شاخه ها و درختان و حتی ریشه کن شدن درختان مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان / مرگ بیش از ۴ میلیون نفر -

سالن های طیور باید اقدامات لازم را برای تهویه و کنترل دما در شرایط باد انجام دهند. همچنین برای جلوگیری از سست شدن ریشه گیاه در اثر باد، نبود ماشین آلات کشاورزی و نهاده های کشاورزی در زمین، خودداری از آبیاری توصیه می شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنان به هشدارهای خود ادامه می دهد رنگ نارنجی خبر دیگر افزایش سرعت باد در نواحی شمال غربی – جنوب غربی و ارتفاع موج و افزایش ارتفاع موج در سواحل بین 1.5 تا 2 متر و در دریا 2.5 تا 3.5 متر از چهارشنبه تا شنبه (21-24 اردیبهشت) بابا.

چنین شرایط جوی روز چهارشنبه در شرق خلیج فارس، در نواحی ساحلی سواحل هرمزگان و بوشهر و روز شنبه در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب دریای هرمز پیش بینی می شود. در نواحی ساحلی سواحل بوشهر و هرمزگان قایق های مسافرتی و شناورهای سبک، قطع تردد شناورهای سبک سنگین، آسیب به قفس و ترکیدگی تورهای ماهیگیری و آسیب به تأسیسات در دریا.

در چنین شرایط جوی سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تورها و تجهیزات ماهیگیری، پرهیز از قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در تردد با شناورهای سبک سنگین، محدود کردن فعالیت‌های دریایی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنان به هشدارهای خود ادامه می دهد رنگ زرد هوای ناپایدار، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید گذرا، رگبار شن و تگرگ از چهارشنبه تا جمعه (31 تا 23 اردیبهشت) اعلام شد.

این شرایط جوی چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، دامنه ها و ارتفاعات تهران، البرز، قزوین، زنجان، پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ماران، جولان شمالی، خراسان رضوی وسعت و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و جمعه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، سمنان و خراسان شمالی، تهران و البرزا پیش بینی می شود. .

بیشتر بخوانید  ماجرای ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی چیست؟

در این شرایط جوی احتمال افزایش شدید سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال رعد و برق و تگرگ، احتمال سیلابی شدن افراد محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال شکستن بافت های فرسوده وجود دارد. درختان. و احتمال سقوط اجسام.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در توقف و حرکت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایر، احتیاط در چرای دام و عدم سمپاشی در مزارع باید دقت شود.

در پی این هشدار، سازمان هواشناسی از چهارشنبه تا شنبه (31 تا 24 اردیبهشت) افزایش گرد و غبار، کاهش دید افقی، افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا را اعلام کرد.

این شرایط روز چهارشنبه در شهرهای بوشهر، سمنان، فارس، کوگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کما، تهران، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، البرز، همدان، کردستان، پنجشنبه در بوشهر، کردستان، جنوب شرق آذربایجان، جنوب غربی، زنجان، همدان، شمال شرق اصفهان، جمعه در خراسان رضوی، کومه، اصفهان، یزد و شنبه در اصفهان، بوشهر، خوزستان، ایلام.

با توجه به این خطر، افزایش غیرمنتظره گرد و غبار، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترافیک و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود ندارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب های احتمالی به ترافیک برون شهری به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، عدم تردد و پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره احتیاط را توصیه می کند.

همانطور که ایسنا در این اخطار آمده است نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی اثرات نامطلوب جوی و خسارات احتمالی داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. هشدار رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.
انتهای پیام/

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *