گرد و غبار در بازار دلار



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: اواسط سال گذشته نرخ ارز از 30 هزار تومان گذشت اما به تدریج کاهش یافت و حتی به کانال 25 هزار تومان هم رسید. اما دلار 1400 را با محدوده قیمتی 26250 تا 26280 تومان به پایان رساند.

بازار ارز سال جدید را با روندی رو به رشد آغاز کرد و در روزهای اخیر در کانال 26 هزار و 27 هزار تنی در نوسان بوده است.

حجت قندی، اقتصاددان اخیراً به تجارتنفس گفته است: «احتمال ثبات نرخ ارز در محدوده فعلی در کوتاه مدت بیشتر است، اما شوک ارزی بعدی دور از دسترس نیست.

ورود مجدد دلار به سطوح قیمتی کانال 28000 تومان؟

به گزارش دنیای اقتصاد، برخی از تحلیلگران ارزی از اهمیت زیاد بازه قیمتی 27 هزار و 500 تا 27 هزار و 700 تومان برای آینده نرخ دلار صحبت کردند. به گفته این افراد، در صورت تثبیت قیمت دلار در نرخ های بالاتر از محدوده مذکور، زمینه بازگشت نرخ این ارز به سطوح قیمتی کانالی 28 هزار تومانی فراهم می شود.

از سوی دیگر، گزارش‌های رسانه‌ها در روزهای اخیر حاکی از آن است که دولت در حال بررسی سازوکاری برای تبادل سه جاسوس ایرانی-آمریکایی با منابع مالی ایران در کره جنوبی است.

بر اساس شواهد موجود، میزان این وجوه بلوکه شده حدود ۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود که اگر حتی بخشی از تزریق در بازار داخلی باشد، تغییرات قابل توجهی در شاخص نرخ ارز قابل مشاهده است. قیمت هر اسکناس دلار آزاد در تعطیلات هفته گذشته به 27 هزار و 600 تومان رسید.

بیشتر بخوانید  گزش خشکسالی در صنعت زنبورداری در خراسان شمالی

شاخص نرخ ارز طی هفته گذشته نوسانات قابل توجهی داشته است. در روزهای ابتدایی هفته بازدهی کوتاه مدت و موقتی نرخ دلار در کانال 26 هزار تومان و سطح قیمتی 26 هزار و 800 تومان در بازار ارز مشاهده شد. این کاهش قیمت سطحی روز دوشنبه 18 فروردین جبران شد و دلار دوباره وارد گام های اولیه کانال 27 هزار تومانی شد.

در پی این افزایش قیمت در روز سه شنبه، فعالان ارزی شاهد حرکت دلار برای عبور از مرز مقاومتی مهم 27 هزار و 500 تومان بودند. این حرکت که به گفته بسیاری از کارشناسان حاصل تلاش نوسان گران برای افزایش نرخ ارز است، روز چهارشنبه متوقف شد و دلار به پله سوم کانال 27 هزار تومانی بازگشت.

تحلیلگران در تحلیل بازدهی دلار از احتمال واکنش بازار و تقویت سیاست عرضه این موسسه صحبت کردند. با این حال، در تعطیلات آخر هفته، معامله گران رو به رشد دوباره سعی کردند با افزایش خریدهای پشت صحنه، دلار را تقویت کنند. این افراد با افزایش کاذب تقاضا توانستند نرخ آزاد دلار در بازار تهران را طی 7 روز به سطح قیمتی 27 هزار و 600 تومان برسانند.

در روزهای اخیر رسانه ها از آزادی قریب الوقوع سرمایه های بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر دادند. به گفته کارشناسان، این هفت میلیارد دلار که در صورت عرضه به بازار بلوکه می شود، می تواند تاثیر قابل توجهی بر افزایش ذخایر ارزی کشور داشته باشد و از سوی دیگر قدرت بازار را برای کنترل نوسانات نرخ ارز افزایش دهد.

با این حال، دیگر تحلیلگران ارزی در تهران با استناد به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چشم‌انداز روشنی برای تکمیل مذاکرات هسته‌ای وین وجود ندارد، می‌گویند فضای سیاسی روزهای اخیر حاوی سیگنال‌های هشداردهنده بوده و ممکن است روند صعودی جدید ادامه یابد. واکنش ها. بازدارنده های توقف بازار صحبت کردند.

بیشتر بخوانید  افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تهران با اصلاح قانون منع استقرار شعاع 120 کیلومتر- اخبار تهران - اخبار اجتماعی تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید