گردو از چشمه های زلال مازندران است


به گزارش سلام نو، چشمه گردو نام چشمه زلاله پرآب است که در پنج کیلومتری نوشهر در استان مازندران در محلی به نام روستای سنگ تجن (قدیمی ترین نام شهرستان نوشهر) واقع شده است. این چشمه پرآب ترین چشمه منطقه غرب استان مازندران است و به دلیل چشم انداز زیبای اطراف آن همه ساله پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به این منطقه است. این چشمه آب شرب نوشهر و چالوس و روستاهای اطراف را تامین می کند.

گردو از چشمه های زلال مازندران است

چشمه های گردو و اسپه یو از چشمه ها و تفرجگاه های شناخته شده در منطقه سنگ تجن نوشهر هستند. در این قسمت بهار گردو را معرفی می کنیم.
چشمه اوره یکی از آبزی ترین چشمه های استان است که در نوشهر قرار دارد. علت نامگذاری این چشمه به نام گردو وجود درختان گردو در گذشته در این منطقه است که آثاری از این چشمه به جای مانده است.

گردو از چشمه های زلال مازندران است

اطراف این چشمه پوشیده از گونه های مختلف گیاهی بوده و در گذشته در جنگل های انبوه قرار داشته که باعث آب فراوانی در این چشمه شده است اما متاسفانه در سال های اخیر برداشت غیراصولی و غیرمسئولانه سودجویان و طرح هایی مانند انتقال آب از جاده چالوس به در مناطق شرقی استفاده کشاورزی، انتقال خطوط لوله گاز، انتقال برق تحت فشار بالا، احداث جاده های جنگلی برای برش چوب و زغال سنگ، آب این منبع به میزان قابل توجهی ضعیف شده است.

گفتنی است دیو چشمه نیز یکی از چشمه ها و تفرجگاه های معروف استان مازندران است.

منبع: تریپ یار

بیشتر بخوانید  هیئت طالبان و دولت افغانستان خواستار "گفتگوهای دوجانبه سریع" هستند - Mer | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید