گذراندن شب الیزابت پاسکا و پائولو توردی



افتتاحیه رمان های ایتالیایی “خیلی زود رفتن به دنیای دیگر” و “عشق در عصر نفرت” در شب الیزابت پاسکا و پائولو توردی انجام می شود.

به گزارش ایسنا ، شب ششصد و سیزدهم شب های بخارا به رونمایی از این دو رمان ایتالیایی اختصاص دارد که از ساعت 17:00 روز شنبه (2 آگوست 1400 ، 24 ژوئیه 2021) در عمل انجام می شود.

مجله بخارا ، که پیش از این میزبان ناهارهای نویسندگان ایتالیایی از جمله امبرتو اکو ، لوئیجی پیراندلو ، کورتیزیو مالاپارته ، ایگناسیو سیلونه ، ایتالو کالوینو ، بپه فنویلو ، کارلو کلودیو ، آنتونیو تابوکی ، آلبرتو موراویا و استفانو بنگیا از زندگی و آثار الیزابت پاسکا بود. و پائولو توردی.

الیزابت پاسكا در سال 1984 در سالنتو ، دهكده كوچكی كه به الهام بخشیدن از شاعر سورئالیست ایتالیایی ویتوریو بودینی و بسیاری از رستوران های آن شهرت دارد ، متولد شد. این وبلاگ نویس جوان ایتالیایی در رم زندگی می کند و خوانندگان زیادی در میان نسل جوان ایتالیایی دارد.
رمان وی “خیلی زود برای رفتن به دنیای دیگر” اولین کتاب وی است که در محافل ادبی نیز مورد استقبال قرار گرفته است. این نویسنده جوان ایتالیایی و اولین اثر وی با ترجمه هاله ناظمی و ارائه کتاب خورشید برای اولین بار به فارسی زبانان ارائه شد.

پائولو توردی در دانشگاه پیزا در رشته علوم انسانی تحصیل کرده و محقق تاریخ ایتالیا است. او روابط اجتماعی در حومه کشورش را به خوبی می داند و این دانش اساس روایت انسانی در آثارش است. او از سال 1995 می نویسد و چندین مجموعه داستان رمان و موفقیت را خلق کرده است. رمان عشق در عصر نفرت از آخرین آثار وی و اولین اثر این نویسنده معاصر ایتالیایی است که به زبان فارسی منتشر شده است. این رمان توسط ابوالحسن حاتمی ترجمه و در مجموعه “ادبیات ایتالیایی” کتاب خورشید منتشر شد.

بیشتر بخوانید  ستاد کل نیروهای مسلح مخالف خرید سربازی است

این شب بخارا با همکاری بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران ، چاپ کتاب خورشید ، انتشارات Foreline ایتالیایی و انجمن الفبا (در رم) برگزار می شود.

در این نشست ، جوزپه پرونه (سفیر ایتالیا در تهران) ، هاله ناظمی ، ابوحسان خاتمی ، فرانکو اسپوزیتو ، مسعود کاسری و علی دهباشی در مورد جنبه های مختلف آثار این دو نویسنده ایتالیایی بحث و گفتگو خواهند کرد.

شب الیزابت پاسکا و پائولو توردی در آدرس های زیر پخش می شود:
Telegram.me/bukharamag
Instagram.com/bukharamag
aparat.com/bukharamag

انتهای پیام



دیدگاهتان را بنویسید