گانوچی: امارات در پشت کودتای تونس / هشدار اعتراض – اخبار آفریقا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمرشید النجوچی ، رئیس برکنار شده پارلمان تونس و رهبر حزب النهضه ، تصمیمات رئیس جمهور قائد سعید را به عنوان کودتا محکوم کرد.

وی با اشاره به حمایت امارات از تصمیمات قیس سعید برای تعلیق پارلمان و تلاش های وی برای به دست آوردن کنترل بیشتر بر کشور ، گفت که امارات متحده عربی مصمم است “بهار عربی” را که با سرنگونی زین العابدین بن علی در سال 2011 آغاز شد از بین ببرد. E.

رئیس برکنار شده پارلمان تونس گفت که امارات اسلام گرایان را تهدیدی برای نفوذ خود می داند و وظیفه خود می داند که بهار عربی ، جایی که در آن آغاز شد ، تونس را از بین ببرد.

الغنوچی گفت که تکرار کودتای مصر در تونس غیرممکن است ، زیرا تونس با توجه به روابط پیچیده ارتش با دولت و حمایت ارتش از آزادی و صندوق های رای مانند مصر نیست.

وی در مورد تظاهرات احتمالی در خیابان های تونس در صورت عدم دستور رئیس جمهور برای از سرگیری انتخابات پارلمانی هشدار داد.

الغنوچی با اشاره به بازتاب گسترده حوادث تونس از سوی رسانه های اماراتی ، گفت: امارات از ما دور است و هیچ منافع منافعی بین ما وجود ندارد ، پس چرا از کودتای تونس حمایت می کند؟

از سوی دیگر ، قیس سعید ، رئیس جمهور تونس گفت تصمیماتی که یکشنبه گذشته گرفت در واکنش به اعتراضات به ناکارآمدی دولت در مواجهه با بحران کرونا بود.

یکشنبه شب گذشته ، رئیس جمهور تونس ، هشام المشیشی ، نخست وزیر را برکنار کرد و پارلمان را به مدت یک ماه تعلیق کرد.

بیشتر بخوانید  فقط ۳ سال حبس برای مجازات قتل همسر با ماهیتابه!

او همچنین مصونیت نمایندگان را کنار گذاشت و مسئولیت اجرایی را تا تشکیل دولت جدید بر عهده گرفت که مخالفان آن را کودتایی علیه دولت می دانستند.

توسعه پس از تظاهرات در کشور در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و شیوع بی سابقه ویروس کرونا.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید