گام بلند پتروشیمی بندرامام برای داخلی‌سازی ۶۰۰ قطعه صنعتی فاقد نقشه



به گزارش شمانیوز ، بسیاری از تجهیزات حساس فرآیندهایی هستند که در زمان تولید نمی توان آنها را از استفاده خارج کرد و در صورت بروز مشکل برای هر یک از این قطعات، به دلیل عدم وجود نقشه ساخت، لازم است نمونه ای از کار در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد یا قطعات بسیار ساده ای که از خارج تهیه می شوند که علاوه بر هزینه های بالا، تهیه آنها زمان زیادی را می طلبد.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی بندرامام در معاونت کالا و خدمات فنی تولید خود، از ابتدای سال 1400 با استفاده از فرصت ایجاد شده در تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی، تجهیزات قابل توجهی را شناسایی کرد که قطعات آن بدون برنامه بود. در واحدهای عملیاتی، با کمک اسکنرهای سه بعدی پیشرفته و شرکت های دانش بنیان توانمند، طرحی برای تولید قطعات این دستگاه ها تهیه کرد که تاکنون برای بیش از ششصد قطعه انجام شده است. که برنامه تولید نداشت.

علاوه بر طرح ریزی برای ساخت این قطعات، متریال هر یک از این قطعات توسط دستگاه KSRF با حضور کارشناسان و متخصصان داخلی تعیین و در نقشه های ساخت قرار می گیرد.

اقدامات انجام شده نیازی به وقفه در روند تولید ندارد و قبل از خارج شدن این تجهیزات، امکان تولید قطعات آن فراهم می شود که علاوه بر تسریع در فرآیند داخلی سازی، اثرات چشمگیری در رفع موانع و پایداری تولید خواهد داشت. .

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام با عملکرد بی نظیر خود در بومی سازی و مشارکت با شرکت های دانش بنیان، تاکنون بسیاری از کاتالیست ها، مواد شیمیایی، تجهیزات و قطعات صنعتی خود را بومی سازی کرده است.

بیشتر بخوانید  نویسندگان نامه به روحانی درباره واکسن کجایند؟

روابط عمومی پتروشیمی بندرامام

دیدگاهتان را بنویسید