کیفیت هوا در تهران در حد قابل قبول



طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، کیفیت هوا در صبح روز سه شنبه (19 ژوئیه 1400) برای گروه های آسیب پذیر در مناطق پرتردد ناسالم بود و اکنون در حد قابل قبولی است.

به گزارش ایسنا ، پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که صبح روز سه شنبه (20 ژوئیه 1400) کمبود وزش باد موثر همراه با شروع ترافیک جاده ای باعث افزایش غلظت ذرات گرد و غبار و ایجاد وضعیت ناسالم برای گروه های آسیب پذیر در مناطق شلوغ می شود. .

ادامه این شرایط هواشناسی در طول روز تا حدی باعث پراکندگی آلاینده ها می شود ، همچنین در صورت وجود فاکتورهای کافی برای تشکیل آلاینده های ازن ، امکان افزایش غلظت این آلاینده در بعد از ظهر و کاهش هوا وجود دارد. کیفیت در برخی مناطق

همچنین ، افزایش نسبی سرعت باد تا اواخر سه شنبه تا حدی باعث کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا می شود.

صبح روز چهارشنبه (20 ژوئیه 1400) ، کاهش سرعت باد باعث افزایش غلظت آلاینده ها می شود ، اگرچه به دلیل کاهش ترافیک اتومبیل در روزهای تعطیل ، کمتر از روز قبل است. کمبود باد موثر در طول روز از انتشار آلاینده ها جلوگیری می کند ، علاوه بر این ، با افزایش دما امکان افزایش غلظت آلاینده های ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد. با افزایش تدریجی سرعت باد تا آخرین ساعات چهارشنبه ، پراکندگی آلاینده ها و بر این اساس ، ایجاد کیفیت هوا قابل قبول در بیشتر مناطق پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  ویژه برنامه های تابستانی رادیو سلامت / طراحی 2 مسابقه جدید اعلام شده است

به گزارش ایسنا ، آلوده کننده شاخص هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته “ذرات معلق با کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 79 است و هوای پایتخت در شرایط قابل قبولی است. آلاینده فعلی “ذرات زیر 2.5 میکرون” با متوسط ​​79 است و کیفیت هوا در حد قابل قبولی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید