مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کوه گلسی سخت; نمایی زیبا از کهگیلویه و بویراحمد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات گردشگری: چشمان خود را ببندید، خود را در تنگه ای بین قله های پوشیده از برف تصور کنید. خورشید به طور مداوم گرما را به محیط می تاباند. در وسط این تنگه دریاچه ای کوچک و زیبا وجود دارد. اطراف این دریاچه را گیاهان کوهستانی متنوع و بسیار معطر احاطه کرده است. صدای پرندگان و قورباغه ها همراه با صدای ملایم نسیم به گوش می رسد.

تنگه کوه گل فضایی را فراهم کرده است که در کمتر مکان دیگری یافت می شود. دریاچه کو گل و محیط زیبای آن بدون اغراق برای هر عاشق طبیعت بهشتی زمینی را تداعی می کند.

کوه گلسی سخت;  نمایی زیبا از کهگیلویه و بویراحمد

کوه گل سی شیراد یکی از معروف ترین و زیباترین مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است. این منطقه دارای دریاچه و مناظر زیبایی است. طبیعت جذاب منطقه کوهستانی گل سی شیر در ایام تعطیلات گردشگران زیادی را از سراسر کشور و گاه از کشورهای دیگر جهان به خود جذب می کند.

کوه گل بخشی از طبیعت منطقه کوهستانی دنا است و یکی از زیباترین مکان های دیدنی به شمار می رود. دریاچه های مختلفی در این منطقه وجود دارد. این دریاچه ها فصلی هستند و از اواخر زمستان تا اوایل بهار به دلیل بارش باران و آب شدن برف هایی که در ارتفاعات دنه جمع شده پر آب هستند و تا پایان تابستان تقریباً خشک می شوند.

این دریاچه در فاصله کمی از شهر یاسوج (مرکز استان) قرار دارد و مورد توجه مردم محلی و مسافران است. در فصل تابستان تجمع پرندگان مهاجر در کنار پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه ها زیبایی باورنکردنی را به وجود می آورد. از پرندگان مهاجر این منطقه اردک و اردک، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و درنا را تشخیص می دهیم.

بیشتر بخوانید  هشدار سردار قاآنی به آمریکا

کوه گلسی سخت;  نمایی زیبا از کهگیلویه و بویراحمد

این منطقه زیبا در هشت کیلومتری شرق سیشرد و در سی و دو کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از سه دریاچه زیبای کوه گل، دشت لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با چشم اندازی بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است. . در کنار این گروه گردشگری زیبا، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که به چشم انداز زیبا و طبیعی این منطقه کمک شایانی کرده است.

این منطقه گردشگری یکی از مهم ترین مراکز گردشگری کشور است. دریاچه کو گل با وسعت نیم هکتار و عمق پانزده متر در فصل بهار و تابستان زیبایی خاصی دارد.

وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه گل از دیگر جاذبه های این منطقه است که در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رفع نیاز مسافران و گردشگران، ساخت سکوها، زیرساخت ها و مراکز بهداشتی و درمانی ساخته شده است. سالانه تعداد زیادی از مردم اعم از گردشگران داخلی و خارجی.

کوه گلسی سخت;  نمایی زیبا از کهگیلویه و بویراحمد

بهترین زمان برای بازدید

بهترین فصل برای بازدید گردشگران عزیز بهار و تابستان و زیباترین آن اردیبهشت است.

اما طبیعت رنگارنگ و منحصر به فرد اطراف دریاچه که شامل گیاهانی مانند قارچ کوهی، گل بولتن، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، بومادران و پونه کوهی است، زیبایی و رنگ و عطر خاصی به این قسمت از دنا بخشیده است. همانطور که از نام این منطقه پیداست، با محیطی پر از گل های زیبا و رنگارنگ روبرو هستیم که چشم هر بصیفی را مجذوب خود می کند.

کوه گلسی سخت;  نمایی زیبا از کهگیلویه و بویراحمد

چگونه به منطقه برسیم

استان کهگیلویه و بویراحمد، 32 کیلومتری شهر یاسوج، 8 کیلومتری شهر سی شراد، دهانه گردنه بیژن.

بیشتر بخوانید  «جیم جردن» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

برای دسترسی به این بهشت ​​زمینی ابتدا باید به شهر یاسوج مرکز استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد سفر کنید. پس از سفر به یاسوج و طی مسافتی در حدود 35 کیلومتری شمال غربی این شهر به شهر سیشاد می رسید.

در این شهر، از هر کسی که بخواهید، راه رسیدن به این دریاچه را به شما نشان می دهد. حدود 8 کیلومتر بعد از سی-شِرد به طبیعت زیبای اطراف این منطقه می رسید. برای دیدن دریاچه باید از تپه بالا بروید. این پیاده روی حدود نیم ساعت طول می کشد. بنابراین بهتر است کفش مناسب داشته باشید. البته از آنجایی که کوهستانی است، انتظار نداشته باشید که در هوای معمولی این مسیر را طی کنید. متأسفانه سکوهای ساخته شده اندکی به معصومیت این فضا لطمه زده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *