مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کوهی که همیشه می سوزد + عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کوهی که همیشه می سوزد + عکس

کوهی که همیشه می سوزد

تشکوه در شرق شهرستان رامهرمز در فاصله تا روستای ماماتین در جاده رامهرمز – ابوالفارس 6 کیلومتر است واقع شده است.
به گفته کارشناسان زمین شناسی علت آتش سوزی کوهستان گوگرد موجود در زمین و گاز طبیعی که از اعماق زمین به سطح زمین خارج می شود است.
گازهای هیدروکربنی از لایه های مختلف زمین و از هر کدام عبور می کنند شکافی در زمین درنتیجه بله در شب نور سوزان این گاز می توانید بیشتر ببینید.

کوهی که همیشه می سوزد + عکس

نور آتش این کوه در تاریکی شب جلوه فوق العاده ای به منطقه می دهد به گونه ای که توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند ساعات شب به سمت خود بکشید این موضوع برای گردشگران قابل توجه است که به دلیل وجود گاز متصاعد شده در هوا، نمی توان آتش دیگری را در مجاورت این آتش کوه روشن کرد. جالب است که گردشگران برای رسیدن به این منطقه از اهالی استان کمک می گیرند زیرا هیچ نشانی برای نشان دادن این جاذبه گردشگری و نفتی خوزستان وجود ندارد.

کوهی که همیشه می سوزد + عکس

به غیر از تشکوه، کوهی در نزدیکی شهر صنعتی امیدیه و منطقه آغاجاری نیز وجود دارد که مردم محلی به آن کوه سوخته می گویند. زبانه ای از آتش از زمین و سنگ های کوه سوخته برمی خیزد و دود سیاه را به آسمان می فرستد. آاین دود باعث می شود اطراف چشمه های آتشین این کوه سیاه به نظر برسد.
کوه سوخته از تشکوه کوچکتر است. رنگ سیاه کوه آن را از کوه های اطراف جدا می کند. در بالای کوه در اثر لغزش یا رانش زمین شکاف عمیقی ایجاد می شود که منافذ اصلی خروج گاز است و آتش در داخل آن شعله می کشد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی کامل حامد آهنگی از دکتری افتخاری تا ازدواج و فرزند

کوهی که همیشه می سوزد + عکس

کوه سوخته امیدیه یک اثر ژئوتوریسمی ارزشمند و گرانبها در زمینه زمین شناسی به دلیل ظاهر و نشانه ها و شواهدی از هیدروکربن ها در سطح زمین است که نه تنها برای زمین شناسان بلکه برای همه دوستداران طبیعت جذاب و دیدنی است.تشکوه و کوه سوخته از نظر مسائل زمین شناسی بسیار حائز اهمیت بوده و توسط متخصصان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است و اکنون تشکوه که در بین مردم شهرت بیشتری دارد به یکی از جاذبه های گردشگری عجیب استان خوزستان تبدیل شده است.

گردآوری شده توسط: مجله دالگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *