کولبران دوباره شلیک کرد / یک کشته و 5 زخمی در منطقه مرزی بانه


کولبران دوباره شلیک کرد / یک کشته و 5 زخمی در منطقه مرزی بانه

روز جدید بیشتر این کشته شدگان در 10 سال گذشته توسط کولبرنی در مرزهای ایران اتفاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر بانه در شورای استان کردستان گفت دو روز پیش یک کفاش در پنج نقطه کوبنده در نقطه صفر در مرز شهرستان بانه مورد اصابت گلوله قرار گرفت که یکی از آنها کشته و بقیه زخمی شدند.

ابوبکر درویش در این باره بیشتر گفت: این حادثه روز دوشنبه (25 آگوست) اتفاق افتاد ، اما متأسفانه من از جزئیات حادثه اطلاعی ندارم. من حتی نمی دانم این افراد چند ساله بودند.

وی افزود: بیشتر کشته شدگان در 10 سال گذشته کولبرن در مرز ایران اتفاق افتاده است.

دراویش با اشاره به اینکه کار کولبری شغلی برای مردم مناطق مرزی کردستان قبل از انقلاب بود و از این طریق امرار معاش می کنند ، ادامه داد: در اینجا هیچ زمین و آبی برای کشاورزی وجود ندارد. تمام زمین های کشاورزی توسط سرمایه داران خریداری و به ویلا تبدیل شد و ساکنان همان مقدار زمینی را که با قیمت اندک داشتند از دست دادند.

یکی از اعضای شورای شهر بانه گفت: “مردم اینجا یا باید برای کار در زندگی به عراق بروند یا کشاورزی کنند.” البته برخی نیز به استان های همجوار می روند و در باغ ها یا کوره های آجرپزی کار می کنند.

وی افزود: کولبران افرادی هستند که از این شغل درآمد زیادی کسب نمی کنند زیرا سود بیشتری به جیب دلالان و صاحبان کالا می رود اما این افراد یا به دلیل انفجار مین های باقی مانده از جنگ یا درگذشت جان خود را از دست می دهند جاده کولبری کشته می شوند

بیشتر بخوانید  فولاد خوزستان و گل گهر نیز در مورد قطعی برق هشدار دادند

علی رغم اقدامات خبرنگار ایلنا ، هیچ یک از کارمندان بانه از جمله نماینده مردم بانه ، فرماندار شهرستان و معاون سیاسی وی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید