کولاک در راه ایران | وضعیت بارش شدید در آینده



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی، آلودگی هوا تا روز چهارشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه دارد. روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس، بارش برف و باران، وزش باد شدید گذرا و رعد و برق در استان های جنوبی پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه به جز جنوب شرق کشور در سایر مناطق نیز بارش باران خواهد بود. شدت بارش در این روز برای استان های واقع در دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس است.

بر اساس اعلام روز جمعه سازمان هواشناسی در غرب کشور، جنوب، شمال شرق و فلات البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود. خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و دریای عمان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج است.

توضیحات سیستم: نفوذ به سیستم با باران شدید

زمان شروع: چهارشنبه 1401/10/14

زمان پایان: پنجشنبه 1401/10/15

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، احتمال تگرگ، باد شدید گذرا

حوزه اثر:

چهارشنبه 1401/10/14: خوزستان، کهگیلویه و بویار احمد، ایلام.

پنجشنبه 1401/10/15: خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویار احمد، ایلام.

اثر خطر: آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد بین شهری، اختلال در تردد درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، طغیان رودخانه ها و مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها.

بیشتر بخوانید  ستاره استقلالی محبوب در آستانه انتقال به تیم مطرح هلندی

توصیه: ناوگان حمل و نقل و جاده ها را آماده کنید، توقف نکنید و در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد نکنید، مسیل ها و مسیل های درون شهری را تمیز کنید، دهانه پل ها را تمیز کنید، از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ نشین خودداری کنید. اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارت شهرداری ها، راهداری ها، اورژانس و سایر دستگاه های اجرایی مسئول انجام شود.

توضیحات سیستم: بارش برف

زمان شروع: چهارشنبه 1401/10/14

زمان پایان: پنجشنبه 1401/10/15

نوع خطر: بارش برف و کولاک

حوزه اثر:

چهارشنبه 1401/10/14: چهارمحال و بختیاری، کوگیلوجه و بویراحمد.

پنجشنبه 1401/10/15: کرمانشاه، جنوب شرقی لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویار احمد، غرب و جنوب اصفهان.

اثر خطر: انسداد راه ها و محورهای ارتباطی به ویژه محورهای روستاهای سردسیر، لغزنده بودن معابر و معابر عمومی، اختلال در پارک ترافیک، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در انتقال سوخت، برق و گاز.

توصیه: آمادگی مراجع ذیصلاح اجرایی و دستگاه های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری به سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر، مدیریت انرژی.

توضیحات سیستم: پایداری جو با افزایش غلظت آلاینده های جوی

زمان شروع: یکشنبه 1401/11/10

زمان پایان: چهارشنبه 14.10.1401

نوع خطر: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا

حوزه اثر:

یکشنبه 11/10/1401: تهران، کرج، اراک، یزد، اصفهان، اهواز.

دوشنبه 10.12.1401: اراک، یزد، اصفهان، اهواز.

سه شنبه 1401/10/13: اراک، اصفهان، اهواز، تبریز، یزد، سمنان، مشهد.

چهارشنبه 1401/10/14: تهران، کرج، اراک، اصفهان، یزد، سمنان، مشهد.

بیشتر بخوانید  یک میلیارد پاداش تشویقی برای پارالمپیکی‌ها | غفور کارگری: کاری کنید که بتوانیم همه این مبلغ را بدهیم

اثر خطر: افزایش شاخص آلودگی هوا به سطح ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلودگی (ثابت و متحرک به ویژه در مناطق پرتردد) به سطح ناسالم.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی.


دیدگاهتان را بنویسید