کودکان اوتیسم در کرمانشاه یک سال دیگر تحصیل می کنند – اخبار کرمانشاه – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کرمانشاهمدارس استثنایی کودکان فرصت خوبی برای ادامه تحصیل در اختیار دانش آموزان کم توان ذهنی قرار می دهند تا بتوانند به طور فعال در جامعه مشارکت کنند.

روش تدریس در این مدارس انعطاف پذیر است تا هر دانش آموز براساس اهداف برنامه درسی بتواند تا حد امکان رشد و توسعه یابد.

مدارس برجسته کودکان تلاش می کنند تا مشارکت اجتماعی و رشد دانش آموزان را افزایش دهند تا آنها حتی در دوران تاج گذاری نیز از مدرسه عقب نمانند.

مرزبان نظری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ، با اشاره به ساخت اولین مدرسه اوتیسم 15 کلاسه در کرمانشاه ، اظهار داشت: بنیانگذار بنیاد پویانه علم و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه و نظارت بر این بخش در مدت 12 ماه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: كودكان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات كلامی و غیركلامی ، تعاملات اجتماعی و فعالیتهای مربوط به بازی مشكل دارند كه این امر ارتباط آنها با دیگران را دشوارتر می كند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش انحصاری ، این مدرسه 64 امین مدرسه اوتیسم است که در کشور ساخته شده است و نیاز به ساخت 250 مدرسه اوتیسم در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 400 کلاس برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در کشور ساخته شده است ، گفت: 78 مدرسه در استان کرمانشاه در جریان زلزله آبان 96 تخریب شدند اما در عوض 320 مدرسه با 1200 کلاس و اعتبار از 350 میلیارد تومان اعتبار ساخته شدند 155 میلیارد تومان توسط خیران برای ساخت مدارس در کشور پرداخت شد كه این اقدامی بی نظیر است.

بیشتر بخوانید  فال قهوه امروز | آینده‌ات رو با قهوه ماه تولدت ببین! | از این معجزه غافل نشو + تفسیر دقیق

نظری افزود: در این مدت سرانه آموزش و پرورش استان از 5.7 به 4.4 مترمربع افزایش یافته و بزودی جشن اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس استان برگزار می شود.

وی از کوچک سازی 150 کلاس درس از سال 1998 در کرمانشاه خبر داد و گفت: تجهیزاتی که برای کوچک سازی به مدارس تحویل داده می شود شامل پروژکتور ، صفحه نمایش و کامپیوتر است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعتبار و نیازهای آموزشی موجود تجهیزات آموزشی و اداری از جمله میز ، صندلی ، دستگاه کپی و چاپگر ، اسکنر و کیت های آموزشی تهیه و تحویل مدارس می شود.

نظری گفت: مدرسه دو کلاسه روستای چاقا الهی از توابع کوزران با زیربنای 88 مترمربع و 350 میلیون تومان وام مشارکت ، مدرسه دو کلاسه روستای خورنه سفلی در منطقه کوزران با 88 مترمربع زیربنا و یک وام مشارکت 350 میلیون تومانی ، مدرسه یک کلاسه در روستای کالا قاضی پایین تر نوسان با زیر بنای 55 متر مربع و وام مشارکت 220 میلیون تومانی ساخته خواهد شد.

وی از احداث مدرسه دو کلاسه در روستای سروان در شهرک جوانرود با زیربنای 88 مترمربع و وام 400 میلیون تنی از سازنده مدرسه خبر داد و افزود: مدرسه چهار کلاسه در روستای برنای در شهر بیستون با وام 400 میلیون تومانی و 245 متر مربع و یک مدرسه سه کلاسه در روستای آزان وازان در شهر بیستون با وام 350 میلیون تومانی و زیربنای 215 متر مربع و دو- یک مدرسه عالی در روستای کارا ولی در شهر بیستون به ارزش 250 میلیون تن و زیربنای 120 متر مربع ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بازار خودرو باز هم کاهشی شد + قیمت جدید انواع خودروهای داخلی

نظری با اشاره به اینکه دانش آموزان برجسته شهر کرمانشاه در گیلان گرب صاحب مدارس 14 کلاسه می شوند ، خاطرنشان کرد: ساخت این مدرسه یکی از نیازهای اساسی دانش آموزان برجسته و گامی ارزشمند در جهت برقراری عدالت آموزشی در استان است. .

وی با بیان اینکه مدارس استثنایی با توجه به شرایط خاص دانش آموزان خود نیاز به توجه ویژه دارند ، از اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان این مدرسه خبر داد و گفت: این مدرسه دارای 14 کلاس است که در ساخت آنها از بهترین سازه های عمرانی استفاده می شود روز. “و در زمینی به مساحت 2 هزار و 50 متر مربع و زیربنای 834 متر در 2 طبقه با مشارکت و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه و با وام 5 میلیارد و 250 میلیون تومانی ساخته شده است که 1 میلیارد و 500 میلیون تومان از مو مشهدی زنده یاد معصومی لری است و 3 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز از طریق وام های ملی است.

سید جواد حسینی ، معاون وزیر و رئیس سازمان انحصاری در مصاحبه ای گفت که این مدرسه 64 امین مدرسه اوتیسم است که در کشور ساخته شده است و ما نیاز به ساخت 250 مدرسه اوتیسم در کشور داریم. وی گفت: تاکنون 400 کلاس برای دانشجویان اوتیسم در کشوری که ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه دانش آموزان اوتیسم در کرمانشاه 12 ماه دیگر آغاز به کار می کند ، افزود: در سال 1400 بودجه بیش از 270 میلیارد تن اعتبار برای آموزش استثنایی در کشور در نظر گرفتیم که بیش از 151 درصد افزایش یافت در مقایسه با سالهای گذشته “این وام برای استانداردسازی فضای آموزشی ، توان بخشی منابع انسانی و 40 میلیارد تن وام به تجهیزات آموزش ویژه در استان کرمانشاه اعطا می شود.

بیشتر بخوانید  زمان پرداخت وام ودیعه مسکن مشخص شد

معاون وزیر و رئیس سازمان انحصاری کشور با اشاره به اینکه طبق آمار امسال 300 کودک مبتلا به اوتیسم در کرمانشاه شناسایی شده اند ، گفت: این کودکان علاوه بر آموزش به کاردرمانی ، گفتاردرمانی ، مشاوره و 64مین اوتیسم نیاز دارند. مدرسه. در کرمانشاه خیر ، کلنگ زنی شد.

حسینی گفت: 400 مدرسه اوتیسم با 400 کلاس داریم و علاوه بر این ظرفیت ، یک اتاق چند حسی ، یک اتاق تاریک و یک اتاق شبیه سازی هوش مصنوعی برای کودکان استثنایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از سال 1984 که خدمات این سازمان برای کودکان اوتیسم آغاز شد ، شاهد افزایش 2500 درصدی دامنه آموزش و خدمات بوده ایم و بیش از 80 درصد دانش آموزان از خدمات توانمندسازی در داخل و خارج از مدرسه استفاده کرده اند.

انتهای پیام / 833 / ت

دیدگاهتان را بنویسید