کهربا وارد بورس می شود


گروه مالی کاریزما ، که صندوق کمند ، بزرگترین بورس اوراق بهادار ETF را مدیریت می کند ، اکنون کهربا را معرفی می کند ، صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا.

عزت الله طیبی ، مدیر عامل شرکت کاریزما ، گفت: “کاریزما ، در راستای هدف اصلی خود از ارائه راه حل های مختلف سرمایه گذاری و مدیریت دارایی ، در حال راه اندازی صندوق های مختلف با رویکردهای مختلف و به جای راه حل سرمایه گذاری طلایی در این سبد محصولات خالی است. “بود.

وی افزود: خدا را شکر امیدواریم كه امبر مانند دو ETF قبلی این شركت كه Karis و Kamand بودند ، در بازار بدرخشد و مورد استقبال گسترده سرمایه گذاران قرار گیرد. اعتماد به نفس سرمایه گذاران بزرگترین و با ارزش ترین دارایی ما است و این مسئولیت ما در قبال سرمایه گذاران را پیچیده می کند. خوشبختانه با بازاریابی خوب توانستیم نقدینگی و تمایل به جمع آوری سرمایه در روزهای بد بازار سرمایه را افزایش دهیم. حالت خوبه بیایید کنترل کنیم.

تایبی برای امضا کردن صندوق آمبر اضافه کرد: صندوق کهربا از نوع ETF است و خرید آن از طریق در دسترس بودن کد مبادله ای و از طریق سیستم های معاملات آنلاین و خدمات واسطه ای امکان پذیر خواهد بود. این صندوق موظف است حداقل 70 درصد دارایی خود را در گواهی سپرده سکه سرمایه گذاری کند و ممکن است حداکثر 20 درصد دارایی خود را در مشتقات مبتنی بر سکه طلا سرمایه گذاری کند.

وی گفت: به طور سنتی ، سرمایه گذاری در طلا در ایران از طریق خرید سکه های طلا ، طلای مذاب ، بلوک و جواهرات انجام می شود که خطرات مختلفی را از جمله خطر تقلب در اصالت ، خطر سرقت ، پورسانت بالا ، عدم وجود شفافیت این قیمت و کمبود نقدینگی را از جانب خریدار تحمیل کرد و به مرور زمان گواهی های سکه و قراردادهای مشتقه برخی از این مشکلات را برطرف کرد. ولی جعبه کهربا علاوه بر پوشش دادن تمام این ریسک ها ، فرصت سرمایه گذاری با کمترین میزان را نیز فراهم می کند ، زیرا هر واحد از این صندوق 1000 هزار تن دارد و به سرمایه هنگفتی نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی با اشاره به بازده این صندوق گفت: با توجه به نرخ تورم نسبتاً بالا در اقتصاد ایران ، طلا در طولانی مدت همیشه روندی صعودی داشته و سرمایه گذاران در این صندوق می توانند امیدوار باشند که به عنوان اهرم بازدهی خوبی داشته باشند. ابزار این به مدیر صندوق اجازه می دهد تا بازدهی خارج از سکه طلا را بدست آورد.

ثبت نام صندوق کهربا از شنبه 10 ژوئیه 1400 آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این صندوق می توانید مراجعه کنید وب سایت رسمی گروه مالی کاریزما نگاه کن


این محتوا تبلیغاتی است و محتوای آن توسط مشتری تهیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید