علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به آغاز آموزش الکترونیکی با فوران تاج ششم و مواجهه دانش آموزان با کندی بالای اینترنت و اختلالات یادگیری الکترونیکی گفت: ما متأسفم که در چهار یا پنج ماه گذشته رنج کشیده اند. امروز در دانشگاه شیراز کلاس داشتیم که اساتید اعلام کردند که دانشجویان به دلیل کندی اینترنت و قطعی اینترنت در سراسر استان عقب مانده اند.
وی ادامه داد: به طور کلی ظرفیت مصرف کشور با اختلاف کمی مواجه شده و کیفیت خدمات کاهش یافته است. این مشکل در چند ماه اخیر وجود داشت و در ایام امتحانات هم مشکلاتی ایجاد کرد.
صفوی ادامه داد: دو نفر از دانش آموزان من نیز با این مشکل مواجه شدند و مجبور شدیم امتحانات آنها را حضوری برگزار کنیم و آنها نیز از استان های مختلف برای شرکت در آزمون آمده بودند. به نظر من در چند ماه اخیر نوسانات و اختلالات اینترنت و کیفیت آن بسیار افزایش یافته است. این سوال را از بسیاری از همکاران و مدیران آموزش الکترونیکی در دانشگاه های استان های مختلف کشور پرسیدم و آنها هم نظر داشتند.
رئیس کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: تشخیص این اختلال و مشکل برای مسئولان آسان است، یعنی در سوابق فنی خود به راحتی متوجه می شوند که پهنای باند و اینترنت چقدر است. مصرف است.” اغتشاشات نوسان داشت، اما بحث اصلی این است که مسئولیت آن بر عهده وزارت ارتباطات است و باید به این شکل با آن برخورد شود.
صفوی گفت: ما مشکل را به دکتر زاهدی که در کارگروه و در حال حاضر مدیر فناوری و اطلاعات وزارت علوم بودند، منتقل کردیم، اما گروهی که باید مسئولیت اصلی را در کار نظارت کنند و کمک کنند تا مشکل حل شود. مشکل وزارت ارتباطات و اپراتورها است.» «چون اختلال در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه اخیر افزایش یافته و باعث ایجاد مزاحمت در تدریس و امتحانات شده است.
وی افزود: زمانی که اکثر دانش آموزان امکان حضور در کلاس مجازی را ندارند دلیل آن مشخص است زیرا در آموزش استفاده از اینترنت از چندین سرویس دهنده خدمات دریافت می کنند بنابراین مشکل تنها از یک سرویس دهنده و یک سرویس نیست. . بنابراین این مشکل جهانی است. “وجود دارد. چند ماه پیش از برخی همکاران در وزارت ارتباطات پرس و جو کردم و آنها هم به من تایید کردند که اختلالی در اینترنت وجود دارد و کیفیت کمی پایین آمده است. گفت نظارت می کنند.
رئیس کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم درباره اهمیت اینترنت در بستر کسب و کار مردم گفت: نیاز به اینترنت و پهنای باند ارتباطی با شیوع کووید 19 ندارد، مشاغل زیادی وجود دارد. در این زمینه ما ایجاد شغل می کنیم، باید از فرصت اینترنت استفاده کنیم، زیرا یکی از راه های ایجاد آن شغل، داشتن افرادی با آن مشاغل و مشاغل است. مدیریت کنید، در اینترنت ظاهر می شود.
وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکل قطعی اینترنت اقدامات لازم انجام شود، گفت: برای صلاح همه مردم، همه شرایط اقتصادی کشور و به ویژه آموزش و پرورش باید اقدامات بسیار جدی تری برای مشکلات، اختلالات اینترنت انجام دهند. و کیفیت
صفوی در خصوص ارزیابی آزمون های مجازی در دی ماه به دلیل قطعی اینترنت گفت: شرایط به این صورت است که مثلاً بچه هایی دارید که می خواهید به آنها آب و غذا بدهید اما مدتی نمی توانید به آنها غذا بدهید. برای فرزندان شما سخت است که عصبی شوند، حتی اگر به هر طریقی به آنها آب و غذا بدهید. واقعیت این است که وقتی اینترنت قطع می شود، میزان استرس و فشار برای دانشجویان، اساتید، مدیران دانشگاه ها و کارشناسان فنی بسیار زیاد است. .
رئیس کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم گفت: در چند مرحله در آزمون مجازی شرکت می کنیم و به دلیل مشکلات مختلف در اینترنت یکی از دانش آموزانم در آخرین امتحان موفق شد.
صفوی گفت: نابسامانی ها اساتید و دانشجویان را تحت فشار قرار می دهد اما مدیران کارگروه ها و اساتید مجبور می شوند چهار مرحله امتحان را تکرار کنند تا حداقل به دانشجو ظلم نشود. بنابراین هر اختلالی که در برنامه ها ایجاد شود باعث ایجاد استرس و استرس بیشتر برای دانشجویان، اساتید و کل سیستم دانشگاه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل دوم این است که وقتی اختلالی رخ می دهد، یک گروه یا فردی باید منشا اختلال را دنبال کنند تا ببینند منشا اختلال کجاست و حالا اگر منشا مشکل پیدا شد، نیاز داریم. دانستن اینکه چگونه آن را حل کنید نشان دهنده استرس بزرگ است. برای ارتقای کیفیت و حل مشکلات باید بحث جدی صورت گیرد.
رئیس کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت علوم گفت: باید روز به روز شاهد گسترش خوبی در شبکه مخابراتی و اینترنت باشیم. اگر امروز، فردا و چند ماه آینده این بستر را گسترش ندهیم و ظرفیت را افزایش ندهیم، به این معنی است که عقب هستیم و ظرفیت شبکه ما امروز ضعیفتر از دیروز است، زیرا نیاز افزایش یافت اما نشد. توسعه دهد.