کم خونی خود را با طب سنتی درمان کنید


درمان کم خونی با طب سنتی

درمان کم خونی با طب سنتی - طب سنتی و کم خونی محققان کم خونی محلول های طب سنتی-درمان-دستگاه خون-سنتی، طب سنتی، عرقیات، عرق، بیماری، رژیم غذایی، تغذیه سالم، کم خونی، دارو، عرقیات، دمنوش ها

محققان طب سنتی راه های جدیدی را برای درمان کم خونی پیشنهاد کرده اند و معتقدند از این طریق درمان این عارضه سریعتر است.

کم خونی یکی از اختلالاتی است که در کشور ما بسیاری از افراد به ویژه زنان و کودکان را درگیر کرده است تا جایی که باعث بروز مشکلات و نگرانی های زیادی شده است، در حالی که طب پایه می تواند به خوبی به این بیماری فراگیر پاسخ دهد.

محمد موسوی محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تغذیه نامناسب امروزه و سایر عواملی که منجر به کم خونی می شود، دفع سموم از بدن و تقویت دستگاه گوارش را اولین قدم در درمان کم خونی برشمرد و افزود: نیم ساعت قبل از غذا. به خصوص اگر با دم کرده گیاهی کم استفاده شود، در درمان این اختلال بسیار مفید است، زیرا این مواد به سرعت جذب بدن می شوند.

محمد موسوی با اعتقاد به درمان کم خونی به موثرترین داروها و مصرف آنها اشاره کرد و گفت: مصرف یک لیوان آب انگور به صورت شربت همراه غذا، انجیر خشک یا دو برابر آلو بخارا، عصاره استخوان واقعی گوسفند یک عدد است. از مهمترین مواد در درمان کم خونی است.
مصرف انجیر و آلو بخارا در صبح توصیه می شود

او ادامه داد: شربت کشمش نیز بهترین داروی کم خونی است که با جوشاندن یک لیتر آب با 50 گرم زرشک روی حرارت کم تهیه می شود تا نصف شود. صاف کرده و با آب گریپ فروت، یک کیلوگرم آب سیب و انار، 500 گرم کشمش و کمی شکر قرمز و به اندازه یک قاشق چایخوری زعفران مخلوط کنید، سپس به مدت 10 تا 20 دقیقه با حرارت ملایم بپزید، بهتر است زعفران را اضافه کنید. در ۲ دقیقه آخر پس از سرد شدن در یخچال نگهداری کنید و روزی ۳ لیوان میل کنید.

بیشتر بخوانید  راه های تشخیص، جلوگیری و درمان شکستگی دنده ها

وی با اشاره به استفاده از شربت تخم مرغ، شوید و شنبلیله به میزان مساوی، آن را ترکیبی مناسب برای کم خونی و پوکی استخوان عنوان کرد و اظهار داشت: هر بار یک قاشق مرباخوری با نصف فنجان گلاب و نصف فنجان عرق گربه اضافه کنید. با شکر به صورت شربت و هر روز ناهار صبح. همچنین برای قلب، مقوی مغز، ملین و گشادکننده عروق، در برابر تصلب شرایین، ضد ضربان قلب، اضطراب و افسردگی مفرح است.

درمان کم خونی با طب سنتی - طب سنتی و کم خونی محققان کم خونی محلول های طب سنتی-درمان-دستگاه خون-سنتی، طب سنتی، عرقیات، عرق، بیماری، رژیم غذایی، تغذیه سالم، کم خونی، دارو، عرقیات، دمنوش ها

نکات دیگر برای درمان کم خونی

غلامرضا کرد افشاری، متخصص طب سنتی نیز می گوید: کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از فقر آهن، عارضه نسبتاً شایعی است و به همین دلیل ممکن است بسیاری از بیماران آن را جدی نگیرند، اما این اختلال قابل چشم پوشی نیست و باید درمان شود. . وی ادامه داد: برخی از کم خونی ها مانند تومورهای بدخیم، اختلالات پلاکتی وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد و باید به متخصصان مراجعه شود.

اما برای کم خونی هایی که مشکلات بدخیم ندارند با طب سنتی قابل رفع هستند:

* می توانید هر شب مقداری کشمش را در سرکه انگور خیس کنید و بعد از بیرون آوردن و خشک کردن آن مصرف کنید.

* شربت سرکه 5 تا 6 بار در روز توصیه می شود; البته شربت میوه های خون ساز نیز توصیه می شود.
انواع آب میوه ها حدود نیم ساعت قبل از غذا و به خصوص اگر با عرقیات گیاهی کوچک استفاده شود، در درمان این اختلال بسیار مفید است.

خوردن گوشت گوسفندی با پیاز و زردچوبه وقتی کاملاً پخته شود به کاهش کم خونی کمک می کند.

بیشتر بخوانید  نکاتی برای رژیم غذایی سالم خواب امتحان

* شربت برخی از دانه ها مانند خاکشیر، کاسنی، پامچال، کرفس، شوید، سیاه دانه، رازیانه، ریحان، چغندر و هویج همراه با عسل به رفع کم خونی کمک می کند.

* مصرف عسل دو بار در روز با حل کردن آن در آب جوش راحت است.

* استفاده از انجیر و آلو بخارا در صبح نیز توصیه می شود.

* آب انار تازه با ترنجبین به رفع کم خونی کمک می کند.

* همچنین یک لیوان شیر با آب انگور و آب بادام مخلوطی است که به اصلاح کم خونی کمک می کند.

منبع: تبجان


درمان کم خونی با طب سنتی – طب سنتی و کم خونی محققان کم خونی محلول های طب سنتی-درمان-دستگاه خون-سنتی، طب سنتی، عرقیات، عرق، بیماری، رژیم غذایی، تغذیه سالم، کم خونی، دارو، عرقیات، دمنوش ها


دیدگاهتان را بنویسید