کمیسیون اقتصادی مجلس بر ثبت نام استفاده کنندگان جدید از سهام قانونی نظارت دارد



به گزارش سلام نو، حجت الاسلام حسن شجاعی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اشتباهات ثبت سهام قانونی این بود که این سهام بر اساس دهک های جمعیت در اختیار کاربران قرار می گرفت، گفت: این در حالی است که این سهام باید بین افراد بر اساس دهک های درآمدی توزیع شود. زیرا توزیع سهام قوه قضائیه بر اساس دهک ها به این معناست که مثلاً یک کارمند عادی و هم معاون وزیر علیرغم تفاوت حقوق و احتمالاً دارایی و درآمد، از سهام یکسانی در قوه قضائیه برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: بر این اساس اگر قرار است سهم جدید عدالت بین زندانیان جدید تقسیم شود، باید به این نکته توجه شود و تغییرات لازم در این زمینه انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهم عدالت به بازماندگان تقسیم می شود و به تازگی تعطیل می شود، افزود: موضوع ثبت نام مشمولان جدید در کمیسیون اقتصادی مجلس رصد می شود و باید منتظر ماند تا ببینیم شرایط چگونه است و چه زمانی ثبت نام جدید انجام دهیم. شرکت کنندگان و بقایای سرمایه؟

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در خانه ملت ها ادامه داد: اما نکاتی مانند تامین مالی این اقدامات و همچنین نحوه ثبت نام و مواردی از این دست باید به دقت مورد توجه قرار گیرد و در زمان انتشار جزئیات بیشتر. در صورت نیاز می توانیم اظهار نظر کنیم، پیشنهادات کمیسیون اصل 90 به اطلاع نمایندگان می رسد.

شجاعی افزود: در صورت تکمیل و آغاز ثبت نام سهامداران عدالت بدون شک اعضای جدید کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که فاقد سهام عدالت هستند باید در اولویت اخذ این سهام قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  عرضه دو شاسی بلند جذاب در بورس کالا+ قیمت پایه

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح جدید ثبت نام مشمولان اقدامات دادگستری باید کاملاً جامع باشد مانند موضوعاتی مانند منابع مالی، نحوه ثبت نام، میزان سهام اعطایی. . هر فرد، نحوه انتشار این اقدامات … باید در این طرح در نظر گرفته شود. لذا این کمیسیون با تکیه بر بحث های کارشناسی و استفاده از نظرات کارشناسان آمادگی خود را برای هرگونه رایزنی در این زمینه اعلام می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید