کمک 40 میلیون تومانی دولتی به مستاجران طرح ملی مسکن



سید مرتضی بختیاری مهمان برنامه تلویزیونی «صف اول» با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) به تشریح عملکرد و برنامه های کمیته امداد پرداخت و گفت: طرح شوک زیارت با هدف از کمک به مردم کم زیارت در این ایام بیش از پنج هزار نفر با کمک خیرین و مردم نیکوکار به زیارت اربعین رفتند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای تحیدستان اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در حوزه اشتغال زحمات زیادی را انجام داده و همه ظرفیت ها را در این راستا بسیج کرده ایم.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مرحله حمایت را پشت سر گذاشتیم و به مرحله توانمندسازی رسیدیم زیرا معتقدیم همه افراد به جز افراد مسن و لاعلاج باید شغلی پیدا کنند و به خودکفایی برسند.

با تشکر از رئیس جمهور برای کار کمیته کمک در زمینه اشتغال

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد در جشنواره شهید رجایی از رئیس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد، گفت: در این جشنواره از کمیته امداد برای ایجاد و تسهیل اشتغال در کشور تقدیر شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طی برنامه ششم توسعه کشور موظف به ایجاد 350 هزار شغل شد، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 900 هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد کردیم که از این تعداد 301 هزار شغل در هزار و 400 مورد تکمیل شد.

رئیس هیئت امداد، اشتغال، مسکن و خوداتکایی فرهنگی را سه رکن توانمندسازی برشمرد و گفت: سال گذشته با حضور رئیس جمهور جشن خودکفایی 57 هزار نفر از مددجویان هیئت امداد برگزار شد.

بیشتر بخوانید  ۲۷ طرح جدید ناخن قاصدک | با قاصدک ها به ناخن هایتان روح ببخشید

وی با تاکید بر اینکه امسال بر اساس توافق برجام 500 هزار شغل توسط کمیته امداد افتتاح می شود، تصریح کرد: 250 هزار شغل برای مددجویان و 250 هزار شغل برای نیازمندان دهک های یکم تا پنجم ایجاد می شود. .

وی با قدردانی از همکاری دولت و مجلس با برنامه اشتغال هیات امداد افزود: مجلس 25 هزار میلیارد تومان در قالب تبصره 16 تصویب کرد و با احتساب تبصره 18 و وام های هیأت امداد در مجموع 27 هزار میلیارد تومان مصوب شد. میلیارد تومان برای اشتغال اقشار آسیب پذیر در سال 1401 در نظر گرفته شد.

رئیس کمیته امداد اجرای طرح های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: 900 متقاضی در دوره پایلوت معرفی شدند که در حال حاضر از طریق پهپادهای کشاورزی در حال کسب درآمد هستند.

بختیاری با بیان اینکه 55 درصد سرپرستان خانوار تحت حمایت زنان هستند، اظهار داشت: اشتغال در منزل با هدف کسب درآمد از طریق کار در منزل مد نظر است، بنابراین وظایف مادری این افراد در اولویت قرار دارد.

تولید 11.5 درصد محصولات تازه کشور توسط مددجویان کمیته امداد

وی با بیان اینکه کمیته امداد در بسیاری از مشاغل زنجیره ارزش شغل را به طور کامل در اختیار گرفته است، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، کمیته امداد 11.5 درصد از جوانان کشور را تامین می کند و موفقیت های خوبی داشته ایم. در زنجیره اشتغال

رئیس کمیته امداد از ایجاد 123 هزار شغل از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: به منظور ایجاد تحول در روستاها و بقای دهقانان، اجرای طرح پنل خورشیدی پیش بینی شده و در پنج سال آینده 550000 نیروگاه کوچک برای خانوارهای مناطق فقیر نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ادامه بررسی بسته پیشنهادی دولت برای رفع موانع و حمایت از تولید

نصب 40000 پنل خورشیدی برای مشتریان تا پایان سال

بختیاری تصریح کرد: از این تعداد کمک کمیته امداد 110 هزار پنل خورشیدی است که تا پایان سال 40 هزار پنل خورشیدی برای استفاده کنندگان نصب می شود. وزارت نیرو در حال حاضر هر کیلووات برق مشترکین را 2400 تومان خریداری می کند و در حال مذاکره هستیم که این رقم را به 3200 تومان برسانیم.

وی مسکن را یکی دیگر از ابعاد توانمندسازی دانست و گفت: از 4 میلیون واحد مسکونی وعده داده شده توسط دولت 360 هزار واحد سهم مددجویان خواهد بود که از این تعداد 240 هزار واحد شهری و 120 هزار واحد برای روستاییان ساخته می شود. .

ثبت نام 231 هزار متقاضی در طرح ملی مسکن

رئیس کمیته امداد از ثبت نام 231 هزار نفر در طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: متقاضیان سازمان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت 40 میلیون تومان معاف شدند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این نهاد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) افزود: اکثر واحدهای متقاضی طرح ملی مسکن در حال ساخت این کمپ هستند. همچنین بنیاد مصطفان تا پایان سال جاری ساخت 10 هزار واحد دیگر را برعهده گرفته است.

بختیاری تصریح کرد: در تفاهم نامه با بسی تا پایان سال 1402 40 هزار واحد در روستاها ساخته می شود تا دیگر روستانشینان بدون آپارتمان نداشته باشیم. مسکن سخت ترین هزینه یک مشتری است و ما باید به نگرانی های آنها رسیدگی کنیم.

فعالیت 8732 مرکز خیریه در کشور

رئیس کمیته امداد بعد سوم را توانمندسازی، اعتماد به نفس و عزت نفس مددجویان عنوان کرد و افزود: 730 هزار دانش آموز، حدود 60 هزار دانش آموز و 6 هزار نخبه در حوزه های مختلف تحت حمایت کمیته امداد به صورت امانی هستند. ، که به ارائه خدمات اختصاص یافته اند ما آنها را می شناسیم.

بیشتر بخوانید  وزیر صمت: مداخلات سیاسی و فشارهای روزانه زیاد است | آیا کشور در خطر از برق و گاز قطع شدن قرار دارد؟

وی به فعالیت 8372 مرکز خیریه فعال در کشور اشاره کرد و گفت: 4091 مرکز خیریه در مساجد کشور فعال شده است. 700 هزار موسسه خیریه در کشور با مراکز خیریه همکاری می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، بختیاری با بیان اینکه 143 هزار کودک بی سرپرست و 269 هزار کودک محسنین تحت حمایت حامیان طرح اکرام هستند، خاطرنشان کرد: حامیان در پنج ماهه امسال 1270 میلیارد تومان به صورت مستقیم سپرده گذاری کردند. به حساب کودکان بی سرپرست که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید