کمپین کامل واکسیناسیون علیه Covid 19 در جنوب کشور آغاز می شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرحمید سوری گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ، ما در نظر داریم دامنه واکسیناسیون را ظرف مدت 10 روز و حداکثر به دو هفته به سرعت افزایش دهیم.

وی ادامه داد: روند شیوع بیماری و شیوع آن به ویژه در قله چهارم و سپس در قله پنجم در خوزستان آغاز شد.

سوری افزود: ما پیام هایی از این استان در فوریه 2016 دریافت کردیم و بلافاصله تیم واکنش سریع در آنجا حضور داشتند و بلافاصله وارد عمل شدند و باعث گسترش سرعت ویروس به سایر مناطق کشور و در برخی موارد فروپاشی شدند.

وی افزود: گونه ای که در آنجا غالب بود انگلیسی بود اما انواع دیگری نیز به آن اضافه شد و در استان های بوشهر ، هرمزگان و فارس نوع آفریقایی و حتی دلتا داشتیم. ویروس همچنان در جنوب سیستان و بلوچستان گسترش یافت.

کوید ، رئیس گروه پاسخ سریع افزود: “از اواخر هفته سوم یا چهارم ، شیوع در سیستان و بلوچستان مشاهده شده است و آنها در شمال استان گسترش یافته اند.”

سوری گفت: “رنگ تاج در شهرها عمدتاً بر اساس تخت های بیمارستانی است و شدت بیماری تابعی از اشغال تخت های بیمارستان است.”

وی افزود: رنگ به تنهایی نمی تواند شدت بیماری یا اهمیت اپیدمی را در این منطقه تأیید کند.

رهبر تیم واکنش سریع کوید 19 گفت: خوشبختانه با تکثیر واکسن ها و آزمایش های تشخیصی ، ما توانستیم سرعت کار را به سرعت کاهش دهیم.

سوری افزود: وزارت بهداشت در بسیاری از مناطق کشور به ویژه جنوب تصمیم گرفته است افراد بالای 50 سال را برای دریافت واکسن در اولویت قرار دهد و گروه های پرخطر زیر 50 سال نیز وارد می شوند چرخه واکسیناسیون “

بیشتر بخوانید  هشدار؛ این موتورسیکلت‌ها توقیف می‌شوند

وی ادامه داد: ما از مردم می خواهیم که فعالتر شرکت کنند تا بتوانیم در این حرکت موفق شویم.

دیدگاهتان را بنویسید