کمربند امنیتی دریایی قدرت روسیه ، چین و ایران را نشان می دهد


به گفته خبرنگار دفتر منطقه ای آژانس فارس “سرگئی کوژمیاکین” در یادداشتی که به آژانس فارس داده شده ، انجام تمرینات دریایی مشترک بین ایران ، روسیه و چین وی کمربند گارد دریایی را یک اتفاق بسیار مهم و ارزشمند خواند.

در این یادداشت آمده است: “ترکیبی از نیروی دریایی سه کشور دوست ، که به عنوان بخشی از این رزمایش در حال شکل گیری است ، به نوعی به مثابه وزنه قدرتمندی در برابر روندهای مخربی است که خاورمیانه و جهان را در بر گرفته است.”

در سال 2019 ، روابط بین الملل با مشکلات و عوارض زیادی روبرو شد ، زیرا نیروهای “سرمایه جهانی” تحت رهبری ایالات متحده با جدیت بیشتری این روابط را از بین بردند. امپریالیسم ایالات متحده مانند اروپا از اینکه جهان تک قطبی در حال فروپاشی است و کشورهایی مانند چین ، روسیه و ایران این سیستم ناعادلانه را به چالش کشیده اند ، وحشت دارد.

واشنگتن و متحدانش سیاست های تهاجمی را برای حفظ سلطه خود دنبال کرده اند ، از جمله تحریکات نظامی ، تحریم ها ، حمایت از گروه های تروریستی ، ترویج جدایی و ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی.

در چنین شرایطی ، تقویت سیستم های امنیتی داخلی و همبستگی در برابر حملات دشمن ، که همیشه توازن و هنجارهای بین المللی را بر هم می زند ، راه حل خوبی است. البته همه آگاهان خواهان صلح و ثبات در جهان و پایان دادن به خشونت و خصومت هستند ، اما واقعیت این است که برخی از کشورهایی که خود را ارباب جهان می دانند فقط به اصطلاح زبان قدرت و قدرت را می فهمند و فقط طرفین با هزینه آنها می توانند حفظ شوند.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 25 آبان 1401

بنابراین تمرینات دریایی سه جانبه ایران ، روسیه و چین در اقیانوس هند بخشی از اقدامات دفاعی برای حفظ استقلال و حاکمیت این کشورها محسوب می شود. انتخاب مکان نیز محاسبه شده به نظر می رسد. ایالات متحده و متحدانش بالاترین سطح فشار را بر ایران وارد می کنند و دائماً در تلاشند تا نیروهای نظامی خود را به مرزهای جمهوری اسلامی هدایت کنند.

با انحراف خودخواهانه از برجام و با تحریک توطئه ها (با مشارکت خود واشنگتن) ، ایالات متحده به بهانه “تضمین آزادی ناوبری” ائتلاف ضد ایرانی تشکیل داد و نیروهای دریایی خود را به سواحل جمهوری اسلامی ایران فرستاد. برخی از ماهواره های واشنگتن نیز اقدامات مشابهی انجام داده اند.

واضح است که ایالات متحده به دنبال استفاده از فناوری هایی است که در مراحل بعدی از آن علیه سایر رقبای خود استفاده خواهد کرد. در حال حاضر نشانه هایی از خصومت واشنگتن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان و همچنین در وجود دارد دریای سیاه و در مرزهای غربی روسیه ظاهر می شود.

بنابراین واکنش ایران ، روسیه و چین در قبال انجام تمرینات مشترک دریایی بسیار به موقع است. مسکو و پکن در پی خروج دولت ترامپ از شورای امنیت سازمان ملل و رفتار دوگانه اتحادیه اروپا در همین راستا ، آنها تلاش کرده اند که این توافق را حفظ کنند و اکنون همبستگی نظامی خود را با تهران نشان داده اند.

ناراحتی عمیق کارمندان در واشنگتن از این تمرین نشان می دهد که به درستی و به موقع انجام شده است.
وزارت امور خارجه ایالات متحده اقدامات مشترک ایران ، روسیه و چین را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. چنین پاسخی بر لزوم تقویت همکاری سه جانبه بین این کشورها در زمینه های مختلف از جمله نظامی و فنی – نظامی تأکید می کند.

بیشتر بخوانید  تدارک یک برنامه استخدامی متفاوت و اثرگذار در راه است! | آزمون استخدامی آموزش و پرورش

بنابراین بیانیه فرمانده نیروهای مسلح ایران در این زمینه تمرین نیروی دریایی وی امیدوار است و این خوش بینی افزوده است که این سه کشور ادامه خواهند یافت.
انتهای پیام / ساعت


دیدگاهتان را بنویسید