مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کمبود کدام ویتامین و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کمبود کدام ویتامین و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟

کمبود کدام ویتامین و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟

دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور گفت: ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد:

وی افزود: آهن مهمترین ماده معدنی است که لزومی ندارد کمبود آن به صورت کم خونی باشد، بلکه یکی از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم، ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار است. “
دکتر تیرنگ نیستانی گفت: ضعف و بی حالی می تواند دلایل تغذیه ای داشته باشد، به ویژه اینکه کمبودهای تغذیه ای در حال حاضر به صورت بالینی و به وضوح کنترل می شود، اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه ای می تواند علائم مبهمی داشته باشد و گاهی اوقات به صورت ضعف ظاهر می شود. و بی حالی
«تا زمانی که یادشان باشد، انرژی، نشاط و فعالیت با توده عضلانی مرتبط است و افرادی که توده عضلانی پایینی دارند با وجود وزن مناسب ضعیف و بی حال هستند.
او ادامه داد:

وی افزود: آهن مهمترین ماده معدنی است که لزومی ندارد کمبود آن به صورت کم خونی باشد، اما یکی از اولین علائم کمبود این ماده معدنی مهم، ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش تمرکز و ضعف در کار به ویژه است. کمبود آن در زنان باردار یا پریود است و در صورت مشاهده این علائم باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود:

کمبود برخی ویتامین‌ها با ضعف و بی‌حالی نیز همراه است که می‌توان به ویتامین‌های گروه B به‌ویژه B2، B6 و نیاسین اشاره کرد که علاوه بر کمبود آن فرد دچار تحریک‌پذیری و عصبی شدن، ضعف و بی‌حالی می‌شود و اگر یک فردی که از رژیم غذایی ناسالم پیروی می کند، احساس ضعف و بی حالی می کند و باید گفت فردی که تغذیه نامناسبی دارد، درجاتی از ضعف و بی حالی را تجربه می کند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:

بیشتر بخوانید  پروستات چیست؟

کمبود ویتامین D که اکنون به عنوان تنها ویتامین برای استخوان سازی شناخته می شود، باعث ضعف و بی حالی می شود و تحقیقات جدید نشان داده است که تعداد زمین خوردن در افراد مسن که باعث شکستگی می شود به دلیل کمبود این ویتامین است. در بدن یک فرد، احتمال سقوط آن بیشتر است. در واقع انقباض عضلانی با کمبود ویتامین D مرتبط است و باعث بی حالی و بی حالی در فرد می شود.
وی گفت: خورشید مهمترین منبع ویتامین D است. آنها قارچ را در معرض اشعه UV قرار می دهند تا میزان ویتامین D موجود در آن را افزایش دهند.
منبع: salamatnevs.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *