کمبود کدام ویتامین در بدن باعث سرطان می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تشریح علت سونامی سرطان در ایران و راه های پیشگیری از آن پرداخت.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مباحث جدیدی در حوزه تحقیقات کاربردی در صنایع غذایی در حال شکل گیری است، گفت: موسسه صنایع غذایی و غذایی مصوب مجلس شورای اسلامی می تواند قابل اجرا باشد. یک نهاد مستقل در زمینه تغذیه اقدامات موثری در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه موسسه دولتی تغذیه و تحقیقات صنایع غذایی متعلق به محققان و مردم است، افزود: انتظار می رود این مرکز در سطح ملی و در سطح ملی دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: صنایع غذایی کشور به دلیل مشکلات متعدد ملی، فرهنگی، اقلیمی و اقتصادی نیازمند مداخلات و سیاست گذاری در سطح ملی است.

زالی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تغذیه تاکید کرد: این موضوع یکی از دستاوردهای ملی و افق های بلندی است که برای دستیابی به جامعه ای امن و سالم از منظر تغذیه در حال عقب نشینی است.

وی گفت: ما باید با جدیت بیشتری در زمینه تضمین امنیت غذایی کار کنیم. انستیتوی تغذیه و صنایع غذایی با توجه به پتانسیل‌های ویژه کشور می‌تواند برنامه‌ای نظام‌مند در حوزه علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه صنایع غذایی اجرا کند. “

زالی با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی خانوار به موضوعاتی مانند طرح‌های هرمی، امنیت، ایمنی و بسته‌های غذایی پرداخت و گفت: قاچاق مواد غذایی و مواد غذایی بدون اصالت می‌تواند آسیب‌های زیادی به سلامت انسان وارد کند.

بیشتر بخوانید  مسمومیت 50 دانش آموز در زنجان; علت مسمومیت چه بود؟

وی با اشاره به اینکه نگاه به غذا باید متفاوت باشد، تصریح کرد: سونامی سرطانی که در دنیا در حال شکل گیری است از دالان های مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت عبور می کند.

زالی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور در حوزه های مختلف از جمله لبنیات، نان، نوشابه و سایر مواد غذایی از متن جامعه و تحقیقات کاربردی استخراج شده است، تصریح کرد: از اصالت غذا اطمینان حاصل کنید.

نشان داده شده است که کمبود ویتامین D بر بسیاری از بیماری ها تأثیر می گذارد. کمبود ویتامین D با سرطان سینه یا عوارض بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.بنابراین، هنگام تحقیق در مورد مشکلات خوردن برای کاهش بار بیماری باید در دستور کار قرار گیرد.

زالی تاکید کرد: تحقیقات جامع و هدفمند در صنایع غذایی راهکار مناسبی برای ارتقای وضعیت تغذیه در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید