کمبود قطعات الکترونیکی دلیل وجود 110000 وسیله نقلیه معیوب



محمدرضا نجفی منش امروز (یکشنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: “تأمین برخی از این قطعات از جمله قطعات با تکنولوژی پیشرفته ، ریز تراشه ها و ریز تراشه ها به دلیل همه گیری تاج و تخت به یک مشکل جهانی تبدیل شده است.”

سخنگوی اتحادیه گفت: برخی از قطعات دیگر وارد شده و در گمرک باقی مانده است ، اما قطعه سازان به دلیل تأخیر پرداخت مطالبات خود توسط خودروسازان قادر به ترخیص آن نیستند.

وی با اشاره به ادعای 60 هزار میلیارد تن زنجیره تأمین از خودروسازان ، تصریح کرد: تنها 10 هزار میلیارد تن از این رقم بیش از 120 روز موعد است. امروزه خودروسازان قادر به پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان نیستند ، به همین دلیل تولید قطعات در ضرر است.

نجفی منش تأکید کرد: تولیدکنندگان فرصت دور زدن تحریم ها را دارند اما مطالبات آنها باید همراه با تعدیل قیمت مواد اولیه و قرارداد آنها پرداخت شود که در شرایط فعلی و با این روش قیمت گذاری ، خودروساز نمی تواند این کار را انجام دهد. “

رئیس اتحادیه صنایع همگن واحدهای برق و تولیدکنندگان خودرو در کشور خواستار تغییر روش قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت شد و افزود: تا زمانی که روش قیمت گذاری فعلی وجود داشته باشد ، تولید بیشتر خودروسازان با ضررهای بیشتر همراه باشد “

وی همچنین یادآور شد: مطالعات این انجمن نشان می دهد به دلیل تفاوت قیمت بازار با کارخانه های تولید خودرو ، سالانه بیش از 100 تریلیون تومان برای افرادی که قرعه کشی می کنند ، توزیع می شود.

بیشتر بخوانید  افتتاح بیمارستانی که در حال حاضر دردی را درمان نمی کند / بازرس کل: بیمارستان هنوز تکمیل نشده است

تأثیر قطعی برق در صنعت

نجفی منش در مورد تأثیر قطعی برق در هفته های اخیر بر قطعه سازان گفت: قطعی برق برای تولید قطعه سازان در کشور ویرانگر است که بیشتر آنها در جاده قدیم و جاده مخصوص کرج واقع شده است. در برخی موارد ، قطعی برق بدون اطلاع قبلی باعث ترک قطعات در کوره ها و تخریب آنها شده است.

وی گفت: کاهش تولید در حال حاضر تحت تأثیر قطعی برق در بین فولادسازان است و همین امر منجر به کاهش تولید قطعات وابسته به فولاد و افزایش قیمت ها شده است.

این مقام اتحادیه گفت: “تاکنون ، در صورت قطعی برق ، فقط یکی از بزرگترین خودروسازان اعلام کرده است که تعطیلات را تعطیل می کند ، که بهترین گزینه برای تکمیل اتومبیل های ناقص است.”

به گزارش ایرنا ، توان و ظرفیت واقعی زنجیره تأمین ، به شرط رفع موانع و چالش ها ، برای تولید 2.2 میلیون دستگاه خودرو در سال مناسب است.

تقریباً 400 از 1200 سازنده رسماً فعال قطعه در رده های یک ، دو و سه مستثنی یا جزئی حذف می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید