کمبود سیمان در کشور وجود ندارد



سیف الله امیری با اشاره به مطالب ذکر شده توسط دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان و قطع گاز 54 کارخانه سیمان، افزود: قطع گاز در کارخانه ها به هیچ وجه صحت ندارد، اما گازی که به آنها داده شده است. کاهش.” و مجموع 6 میلیون متر مکعب در روز است.» گاز به کارخانه های سیمان تحویل می شود.

وی گفت: قطع گاز برای صنایع فولاد و سیمان برنامه ریزی و اعمال شد اما تابستان گذشته با همکاری وزارت نفت سوخت جایگزین (گازوئیل) برای کارخانه های سیمان تهیه شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد. .

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به تحویل هفتگی یک میلیون و 150 تا یک میلیون و 200 هزار تن سیمان در بورس کالا، تصریح کرد: سیمان در کشور وجود ندارد.

بیش از 14 میلیون تن انبار کلینکر

وی بیان کرد: هم اکنون بین 14 تا 15 میلیون تن کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) در انبارهای کارخانه ته نشین می شود که از این میزان 11 میلیون تن قابل استفاده است. حتی اگر کارخانه ها نخواهند به تولید کلینکر ادامه دهند، دو ماه و نیم کلینکر در انبارها وجود دارد.

امیری ادامه داد: به نظر می رسد مصاحبه دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان صرفا برای بازارسازی بوده و باید جلوی این گونه مصاحبه ها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه عرضه سیمان همچنان در بورس کالا ادامه دارد، گفت: این قول را می دهم که مشکلی در تامین سیمان وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  فال تاروت امروز | آینده از آن توست! | سرنوشت امروز برات چی رقم زده؟! + تفسیر دقیق

این مقام مسئول در وزارت حراست تنها مشکل را تامین گازوئیل به عنوان سوخت دوم برای استفاده در فصل سرما عنوان کرد و در صورت عدم دریافت سهمیه نفت کوره این واحد می تواند کتبا پاسخ دهد. به وزارت امنیت

آیرین

دیدگاهتان را بنویسید