کمبود سرم در خراسان شمالی نداریم


علی حق‌‌بین در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهارکرد: با اینکه یکی از کارخانه‌های تولید سرم کشور که حدود ۳۰ درصد سرم کشور را تأمین می‌کرد از مدار تولید خارج شده، ولی سازمان در تلاش است که سرم موجود، به‌طور متناسب به همه استان‌ها و دانشگاه‌ها تعلق بگیرد.

وی گفت: ما براساس جمعیت و تعداد بیماران بستری سهمیه خودمان را دریافت می‌کنیم، درحال حاضر وضعیت سرم استان قابل قبول است، توزیع متناسبی داریم و روزانه سهمیه استان را دریافت می‌کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تصریح کرد: ما طبق برنامه‌ریزی که داشتیم، به داروخانه‌هایی که جنب درمانگاه‌های سطح شهر هستند سهمیه سرم اختصاص داده‌ایم، چون بیماران غیر کرونایی کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند اما اولویت با بیماران بستری در بیمارستان است و ما سرم‌های دریافتی از وزارتخانه را به داروخانه‌های بیمارستان ارجاع می‌دهیم.

حق بین تأکید کرد: معاونت غذا و دارو، خود دارو را خریداری نمی‌کند و به داروخانه‌های سطح شهر و دارو‌‌خانه‌های بیمارستان‌ها معرفی می‌کند، که اولویت با بیمارستان‌ها سپس دارو‌خانه‌های منتخبی که در نزدیکی مراکز درمانی قراردارند، است.

معاونت غذا و دارو ادامه داد: ما در استان برای بیماران کرونایی هیچ کمبود سرم نداریم و مرتب دریافت سرم داریم، حتی اگر خط تولید کارخانه از مدار خارج شده سرم فعال نشود، در فکر واردات سرم هستیم، تا کمبودی در این بحران کرونا نداشته باشیم.

این مقام مسؤول در رابطه با پخش داروهای کرونا در سه داروخانه سطح بجنورد، گفت: ما با توجه به دارویی که وارد استان می‌شود تصمیم می‌گیریم، اگر این دارو کم باشد، فقط به بیمارستان‌های کرونایی وبیماران بستری تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  محور اجلاس سران کشورهای یونان ، قبرس و اردن - اخبار شهردار ایران و جهان

انتهای پیام/و


دیدگاهتان را بنویسید