کمبود برق 8000 مگاواتی در خصوصیات صنعتی / ایجاد مشوق هایی برای ساخت صفحات خورشیدی



معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران با اشاره به کمبود برق 8000 مگاواتی در شهرهای صنعتی ، تحریم ها را عقب ماندن از ژنراتورهای کوچک یا برق خود تولید کرد و گفت: این سازمان مشوق هایی برای ساخت صفحات خورشیدی در شهرها فراهم می کند .

فتعلی محمدزاده در گفت وگو با ایسنا ، در مورد استفاده از صفحات خورشیدی برای تولید برق در شهرهای صنعتی گفت: “طبق تصمیماتی که هیئت مدیره اتخاذ کرده است ، برای واحدهای صنعتی که زمین و پروانه ساخت دریافت می کنند و شروع به ساخت می کنند ، برای آنهایی که کسانی که می توانند همزمان یک پنل خورشیدی روی سقف شما نصب کنند تا حداکثر 100 کیلووات برق تولید کنند و از وزارت نیرو برای اتصال به شبکه مجوز بگیرند ، ما 5 تا 10 درصد تخفیف قیمت زمین را ارائه می دهیم.

وی همچنین به تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و مالکیت صنعتی و سازمان انرژی های نوین وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه ، دوره های آموزشی مختلفی در زمینه مالکیت صنعتی و تعرفه ها و ظرفیت حقوقی انجام شده است. وزارت انرژی پنل های خورشیدی یا استفاده از انرژی خورشیدی در دستور کار است ، آنها شرح داده می شوند ، واحدهای صنعتی در حال کار هستند و صفحات خورشیدی به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی در شرکت های استانی همیشه در دستور کار بوده اند.

به گفته این مقام مسئول ، اقدامات مربوط به صفحات خورشیدی از سال 2009 آغاز شد و براساس شاخص های همان سال ، حدود 500 کیلووات نهادینه شد.

بیشتر بخوانید  فواید نوشیدن آب برای سالم ماندن

وی در پاسخ به این سال که نصب صفحات خورشیدی چندین درصد نیاز به انرژی واحدهای صنعتی را تأمین می کند ، گفت: این سوال به ظرفیت پنل و نیاز برق واحد تولیدی بستگی دارد. البته ، به طور کلی ، سهم زیادی نیست. اما این آمادگی وجود دارد که اگر وزارت نیرو ظرفیت قانونی و تعرفه های خود را تغییر دهد ، از ظرفیت ایجاد شده در سقف سوله های شهرهای صنعتی نیز برای تولید برق استفاده شود.

فقط 11٪ از طرح تولید ژنراتورهای کوچک محقق شده است

محمدزاده همچنین در مورد ژنراتورهای مقیاس کوچک یا نیروگاه های حرارتی خود تولید کننده یا حرارتی گفت: براساس تفاهم نامه با وزارت نیرو ، 110 هزار هکتار زمین در سال های اخیر در شهرهای صنعتی برای تولید برق در مقیاس کوچک برای تولید 4250 واحد اختصاص داده شده است. مگاوات ، اما با توجه به اینکه فناوری مورد نیاز این فرآیند در حال وارد شدن است ، شرایط تحریم ها و نوسانات اقتصادی مشکلاتی را ایجاد می کند که در نتیجه آن حدود 470 مگاوات از 110 هکتار بهره برداری شده و مابقی در دستور کار است. .

به عبارت دقیق تر ، وی گفت: 110 هکتار زمین در قالب 453 قرارداد توزیع 4250 مگاوات برق توافق شده است ، اما 53 قرارداد تولید 470 مگاوات در 14 هکتار زمین منعقد شده است.

افزایش تعرفه های انرژی صنعتی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران همچنین از افزایش شدید تعرفه های انرژی برای صنعت خبر داد و گفت: از اواسط ماه مه سال جاری ، مطابق با بند g تبصره 15 قانون بودجه سال 1400 ، متوسط ​​برای هر کیلووات ساعت انرژی برای صنایع در وسط بار ، یعنی از 7 صبح تا 7 بعد از ظهر ، 355 تن ، در اوج بار ، یعنی. از هفت شب تا 11 شب ، 711 تن ، کم بار ، یعنی 23:00 تا 6:00 ، 178 تومان وجود دارد.

بیشتر بخوانید  زد و خورد تند دستیار وزیر راه و رقیب وزیر؛ آیا رستم قاسمی رفتنی است؟

به گفته وی ، کل انرژی مورد نیاز شهرهای صنعتی در حال حاضر حدود 18000 مگاوات است که از این میزان حدود 10،000 مگاوات تأمین می شود. به نظر می رسد که تولید سالانه برق در وزارت نیرو به دلیل کمبود منابع مالی کمتر از حد تعیین شده است.

گفتنی است ، با افزایش دما در سال جاری ، مناطق مختلف کشور بارها با قطعی گسترده برق روبرو شده اند و پس از برنامه ریزی پس از مشورت ، برق واحدهای تولیدی قطع خواهد شد. در این راستا برخی استخراج ارزهای رمزپایه را مقصر می دانند و برخی دیگر وزارت نیرو را مقصر عقب ماندگی تولید برق به دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات ناشی از تحریم ها می دانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید