کشنده ترین بیماری های جهان


آشنایی با کشنده ترین بیماری های جهان + عکس

حداقل 500 سال است که این بیماری باعث مرگ و میر بسیاری در سراسر جهان شده است و تنها در آمریکای جنوبی عملاً جمعیت اینکاها را از بین برده است. مرگ و میر سویه نرمال به طور متوسط ​​30 درصد و سویه های خطرناک تر 100 درصد کشنده بود. دلگرم کننده با این موضوع به روز باشید بیماری های خطرناک و کشنده آن ها ملاقات می کنند.

سازمان بهداشت جهانی 10 بیماری کشنده در جهان را طبقه بندی کرده است. لیست با شماره 10 شروع می شود و به مهم ترین قاتل انسان ختم می شود.

هنر

کشنده ترین بیماری ها

کشنده ترین بیماری ها


کشنده ترین بیماری ها

عفونت سل باکتریایی (TB) دهمین مورد در این لیست است.
سل یک بیماری مسری است که توسط میکروب هایی ایجاد می شود که بر ریه ها تأثیر می گذارد. این عفونت معمولاً با تب و تعریق شبانه، سرفه های مداوم، کاهش وزن و خلط خونی همراه است.سل می تواند سال ها بدون هیچ علامت واضحی در ریه ها باقی بماند و افراد دیگر را نیز درگیر کند. در برخی از کشورهای دنیا قانونی وجود دارد که بر اساس آن معلمان، پرستاران و پزشکان وارداتی از کشورهای دیگر از نظر ابتلا به بیماری سل به دقت معاینه می شوند و در صورت عدم ابتلا به آنها اجازه ورود به کشور را می دهند.

از آنجایی که تمام روش های موجود برای تشخیص بیماری طولانی و پرهزینه هستند، آزمایش های پوستی جدید برای تشخیص سل به طور گسترده ای مورد استقبال قرار می گیرند و در سل ضعیف هستند. میزان این باکتری نهفته خطری برای ناقل ندارد و تنها در 5 درصد موارد فعال می شود.تحقیقات پزشکان انگلیسی نشان می دهد که نگهداری از گربه در خانه یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به سل است.

بیشتر بخوانید  علائم درد قفسه سینه در زنان چیست؟

فشار خون بالا

کشنده ترین بیماری ها

فشار خون بالا در صورت عدم کنترل می تواند منجر به سکته مغزی و نارسایی قلبی شود. پرخوری و خوردن غذاهای شور و کم تحرکی از مهم ترین علل فشار خون بالا است. تکرر ادرار در شب، درد شکم، تنگی نفس، حالت تهوع، تورم پاها و خستگی از شایع ترین علائم فشار خون بالا هستند. مصرف برخی داروها نیز در افزایش فشار خون موثر است.

دیابت

کشنده ترین بیماری ها

دیابت به دلیل ناتوانی بدن در تولید یا استفاده از انسولین ایجاد می شود. انسولین ماده ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان بزرگترین منبع انرژی در بدن است.دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. در این بیماری، بدن انسولین کافی تولید نمی کند یا سلول ها میزان انسولین تولید شده را نادیده می گیرند.نرخ رشد دیابت نوع 2 در ایالات متحده در دهه گذشته دو برابر شده است. در حال حاضر حدود 26 میلیون آمریکایی از این بیماری رنج می برند.

بنابراین همیشه نیاز به راهکارهای مکمل و طبیعی برای کنترل و کنترل این بیماری وجود دارد.مهمترین علائم دیابت احساس گرسنگی در بیشتر موارد تشنگی، تکرر ادرار و کاهش وزن است. تحقیقات محققان آمریکایی نشان می دهد که اکثر بیماران مبتلا به دیابت افسرده، خطرناک و کشنده و همچنین بیماری هستند که باعث مرگ زودرس می شود.

اسهال

کشنده ترین بیماری ها

اسهال مداوم برای هفته ها بسیار خطرناک است و می تواند منجر به مرگ شود. اسهال باعث کم آبی بدن و عدم تعادل الکترولیت می شود. اسهال مزمن یکی از مهمترین علائم اختلالات سیستم ایمنی است.

بیشتر بخوانید  مزایای درمانی قرص گیاهی د- رگلیس (D-REGLIS)

ایدز

کشنده ترین بیماری ها

ایدز ویروس نقص ایمنی انسانی است. با وجود کشف این بیماری در سال 1980، هنوز درمانی برای آن شناسایی نشده است.
ایدز باعث ضعف شدید بدن و در نهایت مرگ می شود.

سرطان ریه

کشنده ترین بیماری ها

سرطان ریه پنجمین علت مرگ و میر است. استعمال دخانیات به ویژه قلیان یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به سرطان ریه است. افرادی که خود سیگاری نیستند، اما در معرض سیگار کشیدن غیرفعال هستند، به اندازه افراد سیگاری آسیب پذیر هستند.

برونشیت و ذات الریه

کشنده ترین بیماری ها

برونشیت یک بیماری حاد ریوی است که معمولاً پس از آنفولانزا توسط ویروس یا باکتری ایجاد می شود. این بیماری زمانی مشکل ساز می شود که بدن در پایین ترین سطح ایمنی قرار داشته باشد. احتمال ابتلا به این بیماری در تمام ماه های سال حتی در تابستان وجود دارد. برونشیت در بیماران مبتلا به آسم و آلرژی بسیار خطرناک است.
علائم اولیه پنومونی و برونشیت شامل گلودرد، آبریزش بینی، سردرد و عطسه است. تشخیص پنومونی و برونشیت بسیار دشوار است.

انسداد مزمن ریوی

کشنده ترین بیماری ها

انسداد مزمن ریه در شهرهای آلوده در سراسر جهان بسیار شایع است. با انسداد مزمن ریه، فرد دچار تنگی نفس و سرفه های زیادی می شود و به تدریج ریه های بیمار از بین می رود. سیگار و آلودگی هوا دو عامل موثر در بروز این بیماری هستند.

تأثیر

بیماری سکته مغزی


سکته مغزی از دست دادن عملکرد مغز به دلیل کاهش جریان خون در پوست سر است و عمدتاً در اثر خونریزی ایجاد می شود.

بیماری ایسکمیک قلبی

کشنده ترین بیماری ها


این عارضه زمانی رخ می دهد که خون و اکسیژن کافی به قلب نرسد. ایسکمی به معنای کاهش جریان خون است. این عارضه بسیار جدی است و در کوتاه ترین زمان ممکن منجر به توقف کار ارگان های حیاتی مانند مغز و قلب و مرگ آنی می شود. این شایع ترین علت مرگ در مردان میانسال است.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد داروی ضد سرطان پروکاربازین

———————————————— ————————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید