مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کشف 411 میلیارد کالای قاچاق در کردستان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / کردستان رئیس فرماندهی مرزبانی استان کردستان به ارزش واقعی کالای قاچاق کشف شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: ارزش واقعی این مقدار کالای قاچاق 411 میلیارد ریال است.

سرهنگ سپهری ، سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان به خبرنگاران در این استان گفت: استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

وی افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوب و موثری برای ایجاد امنیت مرزی انجام شده است که در حال اتمام است و ما در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

سپهری با اشاره به اینکه احیای مرزهای کردستان یکی از مهمترین برنامه های حفاظت از مرزها است ، گفت: “ما تلاش می کنیم مرزها را به خارج از رژیم سنتی منتقل کرده و آنها را تضعیف کنیم ، به این معنا که ما از نقش کار در مرزها کاسته و استفاده می کنیم. کلاس کنترل مرز.

وی ادامه داد: این موارد وضعیت کنترل مرز را بهتر از گذشته می کند و روند رو به رشد ادامه می یابد و نتایج آن امنیت مردم استان و امنیت کشور است.

سپهری با استناد به تبلیغات سایبری در مورد مرز گفت: در همه جای دنیا سعی در ایجاد امنیت در مرزهای خود و کنترل مرزها دارند.

وی تأکید کرد: ما نمی توانیم به هر کسی اجازه دهیم هر زمان بخواهد از هر مرزی عبور کند و این از قانون و مقررات ناشی می شود.

سپهری ادامه داد: استان کردستان دارای دو مرز باشماق و سیران بند است که تردد مسافر در آنها انجام می شود که هموطنان در صورت داشتن گذرنامه به راحتی می توانند از آن عبور کنند.

بیشتر بخوانید  داماد شدن مهران مدیری در سریال خاتون

رئیس فرماندهی مرزبانی استان با بیان اینکه خانم شیخان برای رسیدگی به وضعیت مقامات مرزی دولت سه بازارچه مرزی موقت در سیران بند ، بانه ، خانم شیخان در مریوان و مله حر در سروآباد ایجاد کرده است ، افزود: این بازارها طراحی شده اند برای بهبود شرایط زندگی مرزبانان. “

وی افزود: مقام معظم رهبری سالهای اخیر را با عناوین اقتصادی عنوان كرده و امسال با حمایت از تولید ، حمایت و بازدارندگی اعلام شده است كه در این راستا یكی از اقدامات مرزی برای جلوگیری از قاچاق كالا است.

این مقام مسئول اظهار داشت: امروز دشمنان توده مردم را هدف قرار داده و در نتیجه برای رسیدن به اهداف خود در زمینه تولیدات آشفتگی ایجاد می کنند به طوری که در این مدت مرزبانان هنگام ورود و خروج کالا سنگین تر می شوند . “

وی با اشاره به اجرای چهار طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در داخل استان طی چهار ماه گذشته ، اظهار داشت: مرزبانان بیش از 180 هزار ساعت برای کنترل مرز و ایجاد امنیت در مرزها صرف کرده اند.

سپهری اذعان داشت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ، 3 میلیون و 780 هزار نخ سیگار ، 310 هزار لیتر سوخت قاچاق ، 2 هزار و 106 راس دام ، 38 هزار مورد مواد آرایشی و 118 هزار مورد مواد مخدر کشف و ضبط کردیم.

وی گفت: در 114 روز گذشته 139 دستگاه صوتی و تصویری ، دو دستگاه کوچک و 8000 نوع پوشاک در استان کشف و ضبط شده است.

رئیس فرماندهی مرزبانی استان افزود: در مبارزه با قاچاق 665 نفر در مرز دستگیر شدیم. که بیشتر قاچاقچی است و کمترین جرم قاچاق غیرقانونی مرزی است که جرم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید  رئیسی: نباید منتظر شروع دولت باشیم ، زیرا همه ما از مشکلات و مشکلات خوزستان مطلع هستیم

وی افزود: 123 موتورسیکلت که در قاچاق کالا فعالیت داشتند توقیف شد.

سپهری به ارزش واقعی کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: ارزش واقعی این مقدار کالای قاچاق 411 میلیارد ریال است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *