مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کشف 200 تن طلا و جواهرات از کشتی افسانه ای سن خوزه کلمبیا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بر اساس گزارشی دلگرم کننده به نقل از یورونیوز، کشتی افسانه ای “سان خوزه” در سال 1708 با محموله ای از زمرد، طلا، نقره و جواهرات جمع آوری شده از مستعمرات اسپانیا در آمریکای جنوبی به اسپانیا رفت. اس غرق شد.

این کشتی بخشی از ناوگان پادشاه فیلیپ پنجم بود و محموله آن در صورت رسیدن به مقصد، در به اصطلاح “جنگ برای میراث اسپانیایی” علیه بریتانیا مورد استفاده قرار می گرفت.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا، کشف بقایای سان خوزه و جواهراتش را اگر نگوییم بزرگترین، اما یکی از بزرگترین اکتشافات تاریخ نامید.

وی گفت: تیمی متشکل از کارشناسان بین المللی، نیروی دریایی کلمبیا و آژانس باستان شناسی این کشور هفته گذشته این لاشه را در آب های جزیره بارو کشف کردند.

سن خوزه موضوع دعوی حقوقی بین دولت کلمبیا و یک شرکت مستقر در ایالات متحده است که مدعی است منطقه غرق شدن کشتی در سال 1981 را شناسایی کرده است و ادعایی که توسط دادگاه ایالات متحده در سال 2011 رد شد. گنج متعلق به دولت کلمبیا بود. .

ارزش محموله، طلا و جواهرات کشتی غرق شده 17 میلیارد دلار برآورد شده است.


گنج را در کشتی کشف کنید

اکنون پس از گذشت 6 سال از این حادثه، دولت کلمبیا در روز پنجشنبه 10 فوریه گامی دیگر به توقیف محموله ارزشمند کشتی از سن خوزه برداشت. لاشه کشتی “افسانه ای” که حاوی محموله ای 200 تنی جواهرات بود، در سال 2015 در سواحل این کشور کشف شد.

از آن زمان، اختلاف حقوقی بر سر مالکیت این محموله استثنایی مانع از کشف رسمی آن شده است. اکنون کلمبیا قصد دارد این محموله را “گنجینه ملی” اعلام کند تا راه را برای نمایشگاه آینده خود در موزه ای که به همین بهانه در بندر کارتاخنا ساخته می شود، هموار کند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین عکسهای جواد عزتی

کلمبیا زمانی که در 7 ژوئن 1708 توسط نیروی دریایی بریتانیا غرق شد، هنوز مستعمره اسپانیا بود و محموله های آمریکای لاتین، به ویژه از بولیوی و پرو، ابتدا به بندر کارتاخنا در کلمبیا منتقل شد و سپس به اروپا ارسال شد. شرایط پیچیده ای که همه این کشورها را بر آن داشته تا ادعا کنند که این بار خارق العاده را در اختیار دارند و حداقل شانس خود را برای این اموال که ارزش آن تا 17 میلیارد دلار تخمین زده می شود، امتحان کنند.

مادرید می گوید این کشتی متعلق به دولت اسپانیا است و همزمان گروهی از بومیان بولیوی ادعا می کنند که این محموله حاصل کار اجباری اجدادشان در معدن نقره بوده است.


گنج در اقیانوس

بر اساس دستورالعملی که دفتر ریاست جمهوری کلمبیا در روز پنجشنبه 10 فوریه صادر کرد، شرکت های علاقه مند به مشارکت در انتقال این گنج از بستر دریا باید با دولت بوگوتا توافقنامه ای امضا کنند تا جزئیات طرح خود را منتشر کرده و یافته های خود را در طول این مدت ثبت کنند. عملیات

تخمین زده می شود که حداقل 200 تن طلا، نقره، زمرد و جواهرات و سنگ های قیمتی از لاشه به سطح زمین منتقل شود. کلمبیا می گوید عملیات در عمق 600 تا 1000 متری 70 میلیون دلار هزینه دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *