مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کشف 19 محصول دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از شیراز در روز سه شنبه و بازدید از مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: “خوشحالم که دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر دانش بنیان تمرکز کرده است. و تلاشها در این راستا ادامه دارد. “

سورنا ستاری با تأکید بر اهمیت استفاده از دانش مهندسان پزشکی در این زمینه ، افزود: ایجاد و پیشبرد پروژه های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اساتید و متخصصان مهندسی پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اظهار داشت: این یک اتفاق بزرگ است که مهندسان الکترونیک ، ICT ، مهندسی و مهندسی مکانیک می توانند در زمینه های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند و امیدوارم این زمان و اقدامات با موفقیت ادامه یابد.

از قدرت جامعه علمی فارس در ایجاد و توسعه شرکتهای نوآور و سازگار با محیط زیست استفاده کنید

استاندار فارس در این مراسم با استناد به برنامه سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان این دانشگاه از جمله موارد زیر است: برنامه های سفر. از این مقام شیرازی اظهار داشت و گفت: در این بازدیدها در زمینه تجهیزات پزشکی ، درمان های جدید ، داروها و موارد مربوط به سلامت ، فعالیت های جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و مورد حمایت قرار می گیرد.

عنایاتولا رحیمی از دانشگاه فناوری و نوآوری در پارک و شرکتهای نوآور و دانش بنیان این دانشگاه به عنوان دیگر دستاوردهای این سفر و تصمیم به ایجاد و توسعه شرکتهای نوآور و دوستدار محیط زیست برای بهره گیری از پتانسیل علمی دانشجویان بازدید کرد. و دانشکده. دانشگاه صنعتی ، توضیح داده شده.

وی افزود: همچنین از کارخانه نوآوری استان فارس به عنوان بزرگترین کارخانه نوآوری کشور بازدید شد که حدود 60 شرکت مبتنی بر دانش و اقدامات خوب در زمینه IT ، مجتمع های اینترنتی و شیمیایی ، نفت ، برق و الکترونیک و موضوعات مربوط به دیجیتال و الکترونیک جدید در حال انجام است.

بیشتر بخوانید  ما احداث کارخانه تولید یا نصب تراکتور در کرمانشاه را دنبال می کنیم

استاندار فارس از بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه شیراز و پارک و علم و فناوری استان فارس برای این برنامه ها خبر داد و گفت: از سال 1992 استان فارس رشد بسیار خوبی در علم و فناوری داشته است. “؛ بنابراین اکنون از بیش از یکهزار و صد شرکت فعال در این زمینه ، بیش از 200 نفر از آنها به شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت های فن آوری وابسته هستند ؛ با توجه به اینکه شیراز مرکز تحقیقات جنوب کشور است ، ما در زمینه علم و توسعه فناوری در کشور موقعیت بسیار خوبی داریم.

رحیمی در بخشی دیگر از سخنان خود حمایت خود را از شرکت های دانش بنیان و حمایت صندوق صنایع سرب ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و منابع استانی دانشکده های علوم و فناوری استان اعلام کرد.

کشف 19 محصول دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

حمایت جدی از مجموعه بهداشت و درمان فارس برای تقویت ارتباط بین فناوری و بهداشت در ایجاد جامعه ای سالم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم افتتاح نوزده محصول جدید مبتنی بر دانش بهداشت در فارس خواستار حمایت قوی برای تقویت پیوند بین فناوری و سلامت برای دستیابی به اهداف جامعه سالم به عنوان اولویت ویژه این امر شد. دانشگاه

مهرداد لطفی در این برنامه ، توسعه علوم و فنون بهداشتی را یکی از افق های روشن سلامت هر جامعه می داند که باید با نگاه مسئولانه جامعه علمی تحقق یابد تا از مشکلات جامعه کاسته شود.

وی معتقد بود كه پرداختن به این اولویت یكی از راه های ایجاد خودكفایی و توسعه اقتصادی برای جوامع است كه می تواند در ایجاد چشم اندازهای موفق مثر باشد و دانشگاه علوم پزشكی شیراز در تلاش است تا آن را عملیاتی سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر نقش سازنده حمایت از مسئولان در فعالیت های تحقیقاتی ، پژوهشی و فناوری در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه افزود: “طبق فرمایش مقام معظم رهبری و مصوبه 1400 در سال “تولید ، پشتیبانی و موانع” ، با تحقق برخی از اهداف تعیین شده ، امروز شاهد افتتاح 19 محصول شرکت دانش بنیان به رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم که با رویکرد توسعه بهداشت و رشد اقتصادی و اشتغال در روستاها ، از طریق انتقال دانش و فن آوری ، طراحی و تولید شده است.

بیشتر بخوانید  TOEFL Home Edition چیست؟

لطفی با بیان اینکه 6 مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز وجود دارد ، گفت: همچنین 125 شرکت دانش بنیان و فناوری با این مراکز رشد مرتبط هستند و این شرکت ها بیش از 400 محصول زیر دانشگاه تولید کرده اند. “امیدواریم این سفر ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه علمی فارس علی رغم توانایی و دانش بالایی که دارند بتوانند تعامل سازنده ای را در زمینه های مختلف با یکدیگر برقرار کنند و فارس بتواند جایگاه خود را در زمینه فناوری در کشور و منطقه بهبود بخشد. .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: گرچه در ماه های اخیر حوزه سلامت روزهای حساسی را پشت سر می گذارد اما تلاش مجموعه این است که ماموریت های محوله مانند توسعه تحقیقات و فناوری از جمع آوری و کشف جلوگیری نکنند این محصولات جدید نیز نمودی از این تلاش ها و پویایی ها هستند.

توسعه دانش فناوری در مجموعه بهداشت فارس

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم افتتاح جدیدترین محصولات شرکت های دانش بنیان این دانشگاه ، وظیفه مرکز نوآوری و شتاب دهنده دانشگاه علوم پزشکی شیراز را پشتیبانی می کند شرکت های نوآور وی افزود: “معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز از این اقدامات پشتیبانی می کند و در زمینه های مختلف مانند بودجه ، تأمین فضا و آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز برای ساخت قطعات در تلاش است ، این جوانان می توانند به زودی محصولات تولید کنند در صورت امکان ، به استانداردهای مطلوب دست پیدا کنید و محصولات به مرحله فروش و تجاری برسند.

بیشتر بخوانید  چند بار می توان یک تکه کاغذ را از وسط تا زد؟

عباس رضاییان زاده ادامه داد: از ابتدای ارائه ایده ، مرکز شتاب دهی به افراد کمک می کند تا ایده را به یک محصول تبدیل کنند ، آن را ثبت اختراع کنند و پس از ثبت این محصولات در مراکز رشد معرفی می شوند.

وی با اعلام اینکه مجتمع بهداشتی فارس در چند سال گذشته 412 محصول فناوری داشته است ، اظهار داشت: 19 محصول که امروز رونمایی می شود نیز در زمینه های مختلف از جمله بیماری های همه گیر کرونر ، کیت های تشخیصی و دستگاه های تشخیص تاج ، تولید سلول ، ابزار و تجهیزات جراحی جدید استفاده می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: قیمت برخی از این محصولات حدود 20 برابر بیشتر است که در کشور با قیمت پایین تری تولید می شود و توسط اساتید مجرب و مشهور در فارس و سایر استانها استفاده می شود. بازخورد مثبتی از این مردم.

وی با بیان اینکه انواع دانشگاه های یک کشور دارای مراکز رشد ، مراکز نوآورانه و شرکت های دانش بنیان است ، تفاوت موقعیت مربوط به فعالیت مراکز رشد دانشگاه را برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، پس از دو دانشگاه بزرگ در پایتخت ، در زمینه فناوری رتبه سوم کشور را دارد و در این زمینه در این کشور پیشرو است.

رضاییان زاده ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شرایط خوبی را برای جوانان علاقه مند و صاحبان ایده از دهات فراهم کنیم تا انگیزه خوبی پیدا کرده و ایده های خود را به محصول تبدیل کنند.

در این برنامه 19 محصول شرکت دانش بنیان مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *