مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کشف ویروس جدید در چین / “لانژیا” چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این متخصص اپیدمیولوژی در مورد ویروس جدید پیشنهادی چین به نام لانژیا توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر حمید سوری درباره ویروس جدید پیشنهادی به نام لانژیا گفت: ویروسی که اخیرا با نام لانژیا مطرح شد یکی از ویروس هایی است که در شرایط تغییرات ژنتیکی و بیولوژیکی که در حال وقوع است به وجود آمده است. البته این ویروس هنوز الگوی جهانی پیدا نکرده است، اما از آنجایی که حساسیت خاصی نسبت به این ویروس ها و بیماری ها افزایش یافته است، جامعه طبیعی کمی نسبت به این موضوع حساس شده است. بنابراین، لانژیا یک مشکل حاد جهانی نیست که نگران آن باشد.

وی افزود: آنچه در چین به عنوان لانژیا دیده می شود، ویروسی است که احتمالاً در آینده به یک عامل بیماری زا تبدیل می شود و منجر به همه گیری می شود. در واقع Longia یک ویروس جدید محسوب می شود و ما الگوی آن را به خوبی نمی دانیم. بر اساس گزارش ها، این ویروس تاکنون ده ها نفر را مبتلا کرده و 30 تا 40 نفر نیز به طور جدی مبتلا شده اند. البته تاکنون فوتی نداشته است.

خاستگاه Longia

سوری با بیان اینکه به نظر می رسد با سرعت بالایی در حال انتشار است و می تواند مانند کووید کشنده باشد، گفت: منشاء این ویروس از نوع خاصی از موش است که نوعی حشره خوار است و به آن حشره می گویند. البته در سایر حیوانات مانند بز، سگ، گربه و… به مقدار کمتری دیده می شود. به نوعی بیماری مشترک بین حیوان و انسان است و از حیوان به انسان منتقل می شود.

بیشتر بخوانید  ۳۰ درصد از مردم قم هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

انتقال لانگی از انسان به انسان هنوز گزارش نشده است

وی با بیان اینکه هنوز انتقال این ویروس از انسان به انسان گزارش نشده است، گفت: البته هشدار داده شده که با شیوع این بیماری در بین مردم، انتقال از انسان به انسان نیز وجود خواهد داشت. افرادی که تاکنون این بیماری با آنها گزارش شده است تماس مشترکی نداشته اند و اعضای خانواده آنها نیز به این بیماری مبتلا نشده اند.

سوری ادامه داد: چین کشوری است که شیوع این بیماری ها در آن زیاد است. یکی از دلایل آن این است که مصرف مشترک مواد و انواع حیوانات وجود دارد، بنابراین طبیعتاً احتمال ابتلا به برخی بیماری ها در آنجا زیاد است. از سوی دیگر گفته می شود از برخی آزمایشگاه های چین که روی این ویروس ها کار می کنند، گاهی اوقات این ویروس ها عمدا یا ناخواسته به خارج از کشور سرایت می کنند و دردسر ایجاد می کنند.

علائم ویروس لونگیا چیست؟

وی با بیان اینکه لونگیا از خانواده ویروس های RNA است و ویژگی های خاصی دارد، گفت: خستگی، بی حالی، بی حالی از مهمترین ویژگی های این بیماری است. همزمان تب، سرفه، سردرد، درد عضلانی و … نیز در بیماران مشاهده شد. البته برخی از بیماران بدون علامت بودند. این ویروس عملاً درمان خاصی ندارد و عمدتاً علامتی خواهد بود.

بیشتر موارد لانژیا در چین و تایوان است

سوری تاکید کرد: اطلاعات دقیقی در مورد این ویروس نداریم. بیشتر موارد مشاهده شده در چین و تایوان بوده است. تحقیقات به ویژه در تایوان و چین در حال انجام است. خوشبختانه در کشور ما موردی نبود اما در این شرایط نظام سلامت باید هوشیاری خود را افزایش دهد. در حال حاضر این ویروس در مرحله ای نیست که بخواهد در جامعه نگرانی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  سوختن کامیون در شعله های آتش یک ساختمان آپارتمانی / فیلم و تصاویر

وی گفت: بعید است که این بیماری دارای ویژگی های همه گیری مانند کووید-19 باشد. به هر حال، ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل می شود، اما در این ویروس هنوز انسان به عنوان منبع انتقال شناخته نشده است و عمدتاً از حیوان به انسان منتقل می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *