کشف واحد بیوتکنولوژی ایزوتوپی مجتمع هسته ای هونداب / ایران پیشگام فناوری های جدید است تشخیص زودهنگام سرطان- اخبار مرکزی- اخبار استان تسنیم


طبق گزارشات خبرگزاری تسنیم از جانب خنداب، مجموعه ای از آزمایشگاه های تحقیقاتی-تولید فناوری های ایزوتوپ تحت عنوان پروژه شیمی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع هسته ای هنداب راه اندازی شد.

در مراسم افتتاح این پروژه تحقیقاتی و تولیدی که محل تجمع نخبگان علمی کشور است ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با استناد به تخصیص بودجه نسبت به سایر محصولات مهم طی سه تا چهار سال آینده اظهار امیدواری کرد. . از پروژه این منطقه به تولید انبوه می رسد.

علی اکبر صالحی ضمن قدردانی از کارکنان ، متخصصان و کارکنان دلسوز ، پاک و ناشناس مجتمع هسته ای هنداب (اراک) ، سایت را مثال زدنی ، معتبر و ارزش آفرین خواند و گفت: “این یک پروژه عظیم علمی ، علمی و تولیدی است. فعالیت در زمینه فناوری خانواده خانواده سازمان انرژی اتمی ایران “و شامل حوزه مراقبت های بهداشتی است که با فناوری هسته ای آمیخته است.

وی با اشاره به چندین فوق پروژه سازمان انرژی اتمی از جمله مرکز ملی یون درمانی و تولید رادیودارویی ، گفت: مراکز تحقیقاتی که در کشور راه اندازی می شود باید الگو باشد.

صالحی در ادامه با تقدیر از همکاری و حمایت مقامات استانی و شهرستانی ، بر تاریخ عمیق و اهمیت استان مرکزی تأکید کرد و گفت: این پروژه صدها نخبه را جذب کرده و به مرکز نوآوری و ابتکار در اینجا تبدیل می شود. آنها در این منطقه باقی خواهند ماند و به رونق آن کمک خواهند کرد.

واحد بیوتکنولوژی ایزوتوپ مجتمع هسته ای خنداب (اراک) که به منظور جلوگیری از فروش آب سنگین و رفع نیازهای پزشکی و تشخیص پزشکی ، با کشت جلبک و مهندسی محیط تغذیه ای آن ایجاد شد ، دیواره سلولی جلبک ها را باز کرد و آنها را باز کنید. آنها مجبور می شوند محصولات مورد نظر مانند یک کارخانه سلول کوچک ، که محصولات برچسب گذاری شده اند را بسازند.

بیشتر بخوانید  ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای فراری دادن حشره ها از کیسه برنج + ویدیو

از جمله ترکیبات تولید شده توسط این روش پیشگام ، تولید کیت های مختلف غربالگری برای تشخیص بیماری نوزادان (با گرفتن خون از پای نوزادان سه روزه ، حدود 50 بیماری زود تشخیص داده می شود) ، کیت های تشخیص بیماری های مادران باردار و بیماریهای احتمالی معتادان در استانداردهای پزشکی ، ترکیبات نوآورانه ویتامین ها و مکمل های پزشکی ، از جمله برای ویتامین K و A (مشتق از محیط رشد جلبک) ، تولید قندهای ایزوتوپی برای استفاده در تجزیه و تحلیل اسکن گلوکز حیوان خانگی به عنوان استانداردی برای تعیین گلوکز و کنترل بیماریهای متابولیک . از آن برای تولید ترکیبی از DMI (تصویربرداری متابولیک مبتنی بر دوتریوم) استفاده می شود که در خط مقدم فناوری های جدید مورد استفاده در تشخیص زودهنگام سرطان قرار دارد.

لازم به ذکر است که بذر این جلبک ها در محیطی کاملاً آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای کنترل GMP ، با فیلتراسیون هوا و استریل توسط اتوکلاو و UV رشد می کنند و با محیط آبی سنگین سازگار می شوند. سرانجام پس از کنترل میکروبی وارد راکتورهای کاملاً بسته جلبک ها می شود و محصول نهایی جلبک ها تولید می شود و این تولید به مراحل سنتز ادامه می یابد.

انتهای پیام / مورد

دیدگاهتان را بنویسید