کشف مواد مخدر زامبی + جزئیات


مواد مخدر زامبی در کمین جوانی است

تشویق کننده: مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش 703 درصدی عرضه روان گردان ها و داروهای جدید در جهان در 10 سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه ریزی فهرست سه گانه مواد مخدر و … مواد روانگردان به منظور معرفی نام روان گردان ها و مواد مخدر خطرناک جدید در قانون و تعیین مجازات.

محمد ترحمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی (unodc) در سال 2009، 166 نماینده جدید (مواد روانگردان) توسط شهروندان کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند که این میزان در سال 2019 به حدود 803 امتیاز رسیده است.

به عبارت دیگر طی 10 ماه گذشته تنوع روان گردان های جدید یا آمپیا 703 درصد افزایش یافته است که حدود 170 نمونه آن به ایران وارد شده است که مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها آنها را به اقدامات جدی تری سوق داده است. در عرصه مبارزه، اقدامات متقابل و مداخلات اجتماعی.

داروهای بیهوشی در داروهای روانگردان

وی با اشاره به اینکه روانگردان های جدید صنعتی یا گیاهی اثرات مخرب بدتری دارند، برخی از مواد مخدر جدید موجود در ایران را معرفی کرد و گفت: کانابینوئیدهای صنعتی که شاخه ای از شاهدانه هستند در حدود 108 گونه مختلف طبقه بندی می شوند، اما 90 درصد از گونه های جدید صنعتی هستند. کانابینوئیدها، دودی هستند و برای انسان بسیار مضر هستند.

ترحمی گفت: فنیل افرین، کاتچین های صنعتی و مواد گیاهی و کتامین ها (بی حس کننده حیوانات) که 9 عدد از آنها در حال حاضر در زمینه روانگردان ها استفاده می شود نیز از جمله موادی هستند که برای مصرف کنندگان خطر بالایی دارند.

داروی زامبی چیست؟

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همچنین در شمال ایران که مستعد رویش مریم گلی است، گیاهانی مانند مریم گلی به طور گسترده کشت می شود و برای دیدار با آنها در فضای مجازی تبلیغ می شود. جوانان “. مصرف کنندگان مواد مخدر مریم گلی به محض مصرف و ارتکاب قتل و جنایت دیوانه می شوند، در واقع این ماده ریشه جنایی دارد. بنابراین حرکات فرد پس از مصرف شبیه زامبی ها و آدمخوارها می شود.

قوانین جدید خرید و فروش مواد مخدر

ترحمی با اشاره به تنوع روزافزون مواد مخدر صنعتی و سنتی گفت: از نظر اقتصادی قاچاق مواد مخدر یکی از پردرآمدترین اقتصادهای سیاه است و بزرگترین انگیزه قاچاقچیان ایجاد شبکه های بین المللی و فراملی با کار ضدفرهنگی و بازاریابی جاری است. . ، درآمدهای بالایی در بخش تجارت مواد مخدر دارند، بنابراین امروز با روزی مواجه هستیم که اقدامات سودجویانه قاچاقچیان و جهانی شدن رشد 703 درصدی مواد مخدر و روانگردان ها و به روز شدن نوع مصرف، این امر نیازمند رویکردی جدید در قانون است. .

بیشتر بخوانید  دختر نازنین عایشه گل و شباهت زیادش به پدرش در این سن!

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ماده 46 قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بر اساس ماده مذکور فهرست مواد مخدر قابل به روز رسانی است. که در سال 1989، قبل از آن در سال 1984، قبل از آن در سال 1954 و قبل از آن در سال 38 به روز شد.

ترحمی با بیان اینکه قانونگذار 196 ماده مخدر یا عصاره آنها را در نظر گرفته است، به «لایحه الحاق فهرست سه گانه مواد مخدر و روانگردان به قانون» اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به روان گردان هایی که وارد کشور شده، وزارت بهداشت است. تا سال 1377 در بین مواد روانگردان خطرناک کشور کشف شد و آزمایشگاهی ثابت شد که 273 مورد از این مواد را در جدول به روز کرده است که باید به مواد مندرج در قانون اضافه شود. . در واقع مجلس شورای اسلامی باید این ۲۷۳ مورد را در سه جدول در قالب طرح یا قانون به روز کند.

وی افزود: این فهرست ها بر اساس خطر و سوءمصرف و میزان مصرف مواد مخدر یا غیرمخدر، مواد مخدر و روانگردان و MPS مصرفی در جداول دسته بندی شده است. مجازات های هر یک از مواد طبقه بندی شده در هر فهرست نیز بر اساس نوع خطر از قانون جزای مبارزه با مواد مخدر انتخاب می شود.

به گفته مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، فهرست شماره یک جدول مواد مخدر و روانگردان شامل 144 ماده روانگردان و مخدر از قبیل شیشه، هروئین، مرفین و فلونترازپام و … است. با توجه به نوع، ماهیت ذاتی و عوارض جانبی که باعث وابستگی روحی و جسمی فرد می شود، شواهد علمی و تجربی معتبری مبنی بر سوء مصرف مواد در انسان به اثبات رسیده است و پتانسیل بالایی برای سوءمصرف دارد، بدون هیچ داروی تایید شده ای. استفاده و کاربرد. وزارت بهداشت و ایمنی آن برای استفاده در مراقبت های پزشکی توسط وزارت بهداشت تایید نشده است، حتی اگر تحت نظارت پزشکی استفاده شود).

بیشتر بخوانید  مارهای سمی در مناطق سیل زده گلستان + راهکار مقابله

وی با بیان اینکه مجازات های جدول شماره 1 شامل مجازات های ماده 8 ق.م.ا. در این ماده مخدر آمده است: «هرکس واردکننده، تولید، توزیع، صادرات، خرید یا فروش، یا خرید یا فروش هروئین، مرفین، کدئین، متادون و سایر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و همچنین عصاره‌های شیمیایی حشیش و روغن شاهدانه باشد. قرار گرفتن در معرض فروش یا نگهداری یا مخفی کردن یا حمل برحسب مقدار مواد به شرح زیر است: 1- تا پنج سانتی‌متر، از 200 تا 500 هزار ریال جزای نقدی و از 20 تا 50 ضربه شلاق. 2 – بیش از پنج سانتیمتر تا یک گرم از یک میلیون تا سه میلیون ریال جزای نقدی و 30 تا 70 ضربه شلاق. 4 – بیش از چهار گرم تا 15 گرم، 10 تا 20 میلیون ریال وجه نقد و سه تا هشت سال حبس و 30 تا 74 ضربه شلاق. 5 – بیش از 15 گرم تا 30 گرم، 20 تا 30 میلیون ریال وجه نقد و 10 تا 15 سال حبس و 30 تا 74 ضربه شلاق. 6. بیش از 30 گرم اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه های تأمین زندگی عادی خانواده محکوم به شمول.
جریمه خرید و فروش داروهایی که حاوی مواد مخدر با احتمال اعتیاد باشد

وی ادامه داد: در فهرست شماره 2 موادی که ارتباط مستقیم با سوء مصرف انسان دارند طبقه بندی شده است. این مواد در پزشکی و درمانی و مورد تایید وزارت بهداشت است، اما باید تحت مراقبت های پزشکی دقیق و احتمال وابستگی شدید و متوسط ​​و خفیف جسمی و روحی در مصرف کنندگان باشد، از جمله مجازات های جدول 2 یا سه مجازات از ماده چهار. و موضوع پنج .

با توجه به اظهارات دلسوزانه، جدول 3 نیز حاوی موادی است که می تواند باعث اعتیاد و سوء مصرف شود، اما استفاده از داروهای تجویزی برای این موضوع است.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: به عنوان مثال در لیست شماره 3 موادی مانند ترامادول، دارویی که توسط پزشک مصرف و تجویز می شود، اما به عنوان دارو معرفی شده است، وجود دارد. و در صورت استفاده به عنوان ماده مخدر در جدول 3 و مشمول مجازات های ماده 4 (هرکس حشیش، حشیش، تریاک، آب میوه و تریاک سوخته را به کشور وارد کند یا صادر کند یا تولید یا توزیع کند یا خرید و فروش کند یا افشا کند فروشنده به جریمه نقدی محکوم می شود. به نسبت مقدار مواد زیر: 1 تا 50 گرم، جریمه نقدی تا 500 هزار ریال و 50 ضربه شلاق، 4 میلیون، تا 10 میلیون ریال جزای نقدی و 20 تا 74 ضربه شلاق و یک تا پنج سال حبس. بیش از 500 گرم تا پنج کیلوگرم، 10 تا 40 میلیون ریال جزای نقدی و 50 تا 74 ضربه شلاق و سه تا 15 سال حبس. 4. بیش از پنج کیلوگرم اعدام و مصادره مال بدون احتساب هزینه های تأمین زندگی عادی خانواده محکوم) و 5. هرکس تریاک و سایر مواد موضوع ماده (4) یا اختفا یا اختفا داشته باشد به اندازه و مقدار مواد: از 1 تا 50 گرم، تا 200000 ریال جزای نقدی و تا 30 مجازات محکوم خواهد شد. مژه 2 – بیش از 50 گرم تا 500 گرم نقدی از سه تا هفت میلیون ریال و 10 تا 60 ضربه شلاق و شش ماه تا سه سال حبس. 3 – بیش از 500 گرم تا پنج کیلوگرم، هفت میلیون تا 30 میلیون ریال جزای نقدی و 40 تا 74 ضربه شلاق و از 2 تا 10 سال حبس. 4. بیش از پنج کیلوگرم جزای نقدی از 30 تا 50 میلیون ریال و حبس از 10 تا 25 سال و در صورت تکرار اعسار و مصادره مال به استثنای هزینه‌های تأمین زندگی عادی خانواده محکوم علیه. قانون کیفری علیه مواد مخدر

بیشتر بخوانید  30 متن فوق العاده و زیبا برای تبریک عمه شدن

به گفته وی، این قانون قبلاً توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. این موضوع به زودی حل خواهد شد.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر مصمم است اسامی روان گردان ها و داروهای جدید بسیار خطرناک را در قانون درج کند و مجازات وی را مشخص کند. اگر قانون از قاچاقچیان و معضلات اجتماعی عقب بماند، زمان به نفع معضل می گذرد و در نهایت آسیب بیشتر می شود.

ترحمی معتقد است اگر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه و مداخله اجتماعی جلو نرویم، حداقل باید در راستای این معضل حرکت کنیم. طبق سیاست کلی نظام در قانون گذاری، قانون باید جامع و فراگیر باشد، در حالی که در قانون مواد مخدر می بینیم که قانون اگرچه خوب است، اما به مرور زمان نیاز به به روز رسانی دارد و این به روز رسانی به سختی اجرا می شود. . این قانون بر ترکیب قوانین در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نظارت داشت.


دیدگاهتان را بنویسید