کشتی آزاد ایران سفر به آمریکا را لغو کرد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پس از خودداری آمریکا از صدور روادید برای برخی از اعضای کاروان کشتی ایران به آمریکا، سفر تیم ملی کشتی فرنگی به این کشور برای دیداری دوستانه که 23 بهمن ماه برگزار می شود. در تگزاس لغو شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران در نامه ای به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرد که امکان شرکت ایران در یک مسابقه دوستانه ورزشی تیمی با تیم کشتی آزاد ایران وجود ندارد.

متن ایمیل ارسالی به شرح زیر است:

جناب آقای بوریس بومگارتنر
قهرمان جهان و المپیک و رئیس محترم فدراسیون کشتی آمریکا

با کمال تاسف اعلام می کنم که تیم کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم تایید روادید برای 6 نفر از این تیم، عملاً نمی تواند در یک بازی دوستانه با تیم آمریکا شرکت کند. متاسفانه عدم صدور روادید توسط مقامات کشور شما علیرغم تمامی تمهیدات انجام شده توسط اعضای تیم ایرانی و ارائه کلیه مدارک لازم و پیگیری های مکرر صورت گرفت.

متأسفانه اعلام می کنم که تاکنون برای دو کشتی گیر مربی تیم، سرپرست تیم و داور المپیکی فدراسیون و من به عنوان رئیس فدراسیون روادید صادر نشده است، بنابراین چاره ای جز لغو مسابقه ندارم. سفر.

همچنین اعتراض خود را نسبت به بی احترامی و رفتار ناشایست برخی از اعضای سرکنسولگری آمریکا در دوبی نسبت به رئیس تیم کشتی ایران که حوالی ساعت 5 از وی بازجویی کردند، اعلام می کنم.

من شخصاً متقاعد شده ام که شما و کشتی گیران خوب آمریکایی هیچ نقشی در این جریانات سیاسی ضدورزشی نداشتید.

بیشتر بخوانید  حسرت یوسف تیموری ستاره سریال جوکر از ندیدن پسرش

من بعد از احترام شما به دعوت شما برای تمرین با هم و یاد گرفتن از یکدیگر که هدف از این مسابقه است، به این رویداد صرفاً ورزشی علاقه مند شدم. اکنون که به دلایل غیرورزشی این امکان در آمریکا وجود ندارد، از شما و تیم کشتی آمریکا دعوت می‌کنم هر چه زودتر به ایران بیایید و این بازی دوستانه را در ایران انجام دهید.

به شما اطمینان می دهم که هموطنان کشتی دوست و مهمان نوازم با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود.
با احترام
علیرضا دبیر
رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران.

دیدگاهتان را بنویسید