کشاورزان آسیب دیده در دشت آزادگان باید به جهاد کشاورزی متوسل شوند – اخبار ایران و ایران مهر



حمید سیلاوی در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی اظهار داشت: دامداران منطقه به شدت تحت تأثیر بحران آب قرار گرفته اند و این به دلیل عدم برنامه ریزی منظم برای تأمین آب رودخانه های این شهر و همچنین آبیاری غیرقانونی در بالادست و کشت زمین های بدون پوست است و این امر در انتهای رودخانه کرخه به حداقل مقدار رسیده است.

فرماندار دشت آزادگان افزود: تلاش فراوان برای تأمین آب پایین دست رودخانه کره در دشت و تالاب آزادگان وحشت بزرگ انجام شد ، اما مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است.

وی گفت: در چند روز گذشته جلسات در سطح شهرستان و استان باعث شده تا با سرعت 110 متر مکعب در ثانیه آب از سد کره خارج شود. وحشت بزرگ دریافت خواهد کرد.

سیلاوی وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ارائه شده توسط سازمان استانی برای تأمین آب و برق در رهاسازی آب ، مشکل کمبود آب و مشکلات کشاورزان منطقه حل شود.

به گزارش مهر ، کشاورزان در شهرهای دشت آزادگان و هویزه به دلیل تشدید بحران آب در روزهای اخیر نگران کمبود آب در رودخانه کرخه هستند.

آنها تلاش می کنند تا از طریق رسانه ها و فضای مجازی توجه مقامات مربوطه را به شرایط دشوار زندگی و خطر جدی مرگ حیوانات خود که تنها منبع تأمین معاش هستند جلب کنند.

شهر دشت آزادگان در قسمت غربی خوزستان واقع شده که منبع آبرسانی به این شهر از رودخانه کرخه است.

بیشتر بخوانید  منافع و امنیت ملی‌مان را با هیچ چیز جا به جا نمی‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید