کسری بودجه ، تورم و بیکاری از جمله چالش های اقتصادی دولت سیزدهم است



جعفر گادری در گفت و گو با ایرنا اولویت های دولت آینده را یکی از اولویت های دولت آینده دانست و گفت: راه حل هایی وجود دارد. دولت سیزدهم باید واحدهای تولیدی را فعال کند که به دلایل مختلف غیرفعال هستند ، تقاضا را به سمت تولید داخلی سوق می دهند و می تواند شرکت های دانش بنیان را فعال کند که شکاف ها ، شکاف های فناوری و شکاف های فناوری را کاهش می دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: دولت آینده باید بخشهای پایین دستی ، معدن ، پتروشیمی ، صنایع غذایی و پوشاک و مسکن را فعال کند ، مدلهای مناسب برای سرمایه گذاری در زیرساختها را توسعه دهد و منابع و ظرفیتهای غیردولتی را قرار دهد بخش به ظرفیت و تلاش های دولت است. او قصد دارد به طور جدی برای رونق فضای کسب و کار تلاش کند.

گادری اضافه کرد: دولت آینده باید بتواند به درستی از ظرفیت فناوری اطلاعات استفاده کند و به ساخت تجهیزات پزشکی و تمرکززدایی ادامه دهد.

وی تعامل و ارتباط روزافزون با سایر نیروها را از دیگر اولویت های دولت دانست و گفت: دولت آینده باید از ظرفیت اجلاس سران و شورای عالی اقتصاد استفاده بهتری داشته باشد و سعی کند تعامل و ارتباط خوبی با کشورهای همسایه داشته باشد و بتواند استفاده کند. ظرفیت این کشورها

عضو کمیته برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت بتواند سند راهبردی ایران و چین را به معاهده تبدیل کند و از ظرفیت آن استفاده کند ، می تواند به سرعت مشکلات کشور را حل کند.

بیشتر بخوانید  سازمان بورس عوامل ریزش بورس را به قوه قضاییه معرفی کند

گادری بیکاری ، تورم ، بحران آب ، صندوق های بازنشستگی ، کسری بودجه و هزینه های بالای دولت را از چالش های دولت آینده عنوان کرد.

وی در ارزیابی خود از سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: دولت بعدی باید روابط و تعامل خوبی با کشورهای همسایه ، کشورهای بلوک شرق و آمریکای لاتین داشته باشد. دولت آینده بدون ایجاد تنش و حساسیت می تواند کارها را با قدرت انجام دهد.

نماینده مجلس یازدهم گفت: معتقدم این سیاست ها می توانند با یکدیگر هماهنگ شوند و این کاملاً امکان پذیر است. اگر بتوانیم چندین ظرفیت ، یعنی فرصت های داخلی ، روابط با آسیای شرقی و آمریکای لاتین و کشورهای همسایه را ترکیب کنیم ، قطعاً غربی ها می آیند و کمک می کنند.

قادری در مورد ترکیب کابینه سیزدهم گفت: من معتقدم همانطور که خود سید ابراهیم رییسی گفت کابینه باید فعال ، سخت کوش ، موثر و مردمی باشد و بحث های جناحی ، سیاسی و خطی نباید خیلی پررنگ باشد.

وی کارآیی ، محبوبیت ، “سادگی” و “شفافیت” را مهمترین معیار تعیین کابینه سیزدهم عنوان کرد و گفت: “کابینه باید شامل افرادی باشد که سیاست و روش دولت را بپذیرند. البته آنها می توانند آنها باید متفاوت باشند. نظرات سیاسی ، اما آنها باید مایل به همکاری و همکاری با دولت باشند. در صورت تحقق این معیارها ، اعضای کابینه به راحتی انتخاب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید